Serwis Motoryzacyjny


Wydawca
PISKP
tel. (22) 811 26 06, redakcja@piskp.pl
fb

Numer 1/2009

Kontynuując cykl artykułów dotyczących przyczyn ograniczonej trwałości elementów współczesnych systemów Common Rail, autor omawia zjawiska mające bezpośredni, ale również pośredni wpływ na prawidłowe działanie wewnętrznego mechanizmu wtryskiwacza.

Temat kryzysu w motoryzacji przewi­ja się przez wszystkie czołówki gazet, stąd nie może zabraknąć tutaj odniesie­nia do niego w moim wstępie. Mówiąc o motoryzacji wszyscy mają na uwadze przemysł motoryzacyjny i sprzedaż no­wych samochodów, brak jest natomiast analiz sytuacji na rynku samych usług motoryzacyjnych. Prawdopodobnie dla­tego, że ten rodzaj usług przestał doty­czyć dóbr ekskluzywnych. Posiadanie sa­mochodu i jego codzienne użytkowanie stało się koniecznością. Przytoczę tutaj cytat z książki „Z dziejów motoryzacji” K. Groniowskiego: „Nawet bezrobotni zgłaszali się po zasiłki, przybywając sa­mochodami. Kto nie miał pieniędzy na bilet kolejowy, kupował samochód…”. Opisywane fakty dotyczą kryzysu w USA z lat 30. ubiegłego wieku. Od tego czasu zmieniła się w sposób istotny kon­strukcja samochodów, co spowodowało, że użytkownik samochodu nie jest już w stanie sam serwisować swojego auta. Warsztaty są i będą w dalszym ciągu po­trzebne. Ważne jest, aby dobrze wyko­rzystały nadchodzący trudny czas. Nie powinno się zapominać o stałym inwe­stowaniu, zarówno w swój zakład, jak i w doszkalanie pracowników, o podnosze­niu poziomu swoich usług, czy o zaanga­żowaniu się w stowarzyszenia, które mo­gą mieć wpływ na sytuację na rynku. Jak uczy doświadczenie, kryzys gospo­darczy w perspektywie długofalowej za­wsze uzdrawia rynek. Już teraz pomyśl­my, jak najefektywniej doczekać jego końca.

Stacje kontroli pojazdów wykonują stosunkowo często badania techniczne potwierdzające spełnienie warunków technicznych przez zamontowany hak. Jakim przepisom podlega hak i jakie warunki musi spełniać? Odpowiedź w artykule.





Aktualności



targi.paliwa










SiteLock