Serwis Motoryzacyjny


Wydawca
PISKP
tel. (22) 811 26 06, redakcja@piskp.pl
fb

Numer 5/2011

Obręcze kół zaczynają odgrywać istotną rolę nie tylko w konstrukcji, ale także w stylizacji samochodu. Stanowią ważny element jego formy zewnętrznej, podlegający zarówno obliczeniom wytrzymałościowym i symulacjom aerodynamicznym, jak i studiom z zakresu wzornictwa przemysłowego. Projektowanie, badanie i technologia produkcji obręczy stają się coraz bardziej skomplikowane. Renomowane firmy samochodowe, jak np. Mercedes-Benz, powierzają zwykle wytwarzanie takich obręczy, zaprojektowanych i przebadanych przez własnych inżynierów, wyspecjalizowanym kooperantom, zobligowanym do respektowania wysokich standardów narzuconych przez zleceniodawcę. W artykule autor szczegółowo opisuje cały proces powstania alufelg.

Na początku kwietnia, na stronach internetowych Rządowego Centrum Legislacji pojawił się projekt ustawy o Centralnej Ewidencji Pojazdów oraz Centralnej Ewidencji Kierowców, datowany na 1 kwietnia 2011. Projekt ten zakłada wprowadzenie wielu zmian, ułatwień dla obywatela, w porównaniu ze stanem obecnym. Jakiej rangi są to zmiany i jak wpłyną na pracę SKP? O tym w numerze.

 

W poprzednim odcinku tego cyklu opisaliśmy jedną z metod fałszowania numerów identyfikacyjnych jaką jest podrabianie. W tym numerze przedstawiamy drugą metodę fałszowania VIN przez przerabianie, które polega na zmianie treści pojedynczych znaków lub członów stanowiących oznaczenie identyfikacyjne pojazdu.

Problem dotyczy gasnącego silnika w samochodzie Mazda 6 z silnikiem 2.0TD 100 kW. Przypadek dość dziwny, ponieważ podczas diagnozowania nie stwierdzono w sterowniku silnika żadnych wpisów usterek. Po uruchomieniu silnik pracował normalnie, do czasu osiągnięcia temperatury pracy. W trakcie jazdy wskazówka temperatury silnika pokazywała w pewnej chwili wartość maksymalną i w tym momencie silnik gasł. Objaw był tym bardziej dziwny, gdyż po wymianie termostatu i odpowietrzeniu układu chłodzenia nie uzyskano żadnej poprawy. Kontrolowany był również poziom płynu chłodzącego i układ odpowiadający za pracę wentylatorów. Co była przyczyną tak nietypowych objawów? Odpowiedź w artykule.

Problem dotyczy gasnącego silnika w samochodzie Mazda 6 z silnikiem 2.0TD 100 kW. Przypadek dość dziwny, ponieważ podczas diagnozowania nie stwierdzono w sterowniku silnika żadnych wpisów usterek. Po uruchomieniu silnik pracował normalnie, do czasu osiągnięcia temperatury pracy. W trakcie jazdy wskazówka temperatury silnika pokazywała w pewnej chwili wartość maksymalną i w tym momencie silnik gasł.  Objaw był tym bardziej dziwny, gdyż po wymianie termostatu i odpowietrzeniu układu chłodzenia nie uzyskano żadnej poprawy. Kontrolowany był również poziom płynu chłodzącego i układ odpowiadający za pracę wentylatorów.  Co była przyczyną tak nietypowych objawów? Odpowiedź w artykule.

Zapewne każdy warsztat planujący poszerzenie zakresu swoich usług o kontrolę geometrii kół zadaje sobie pytanie: jak zorganizować tego typu stanowisko? Niejednokrotnie jest zmuszony szukać tutaj kompromisu, poczynając od warunków lokalowych, poprzez decyzję o zastosowaniu kanału czy podnośnika, a na ograniczeniach finansowych kończąc. Typ wybranego urządzenia pomiarowego w znaczący sposób jest determinowany istniejącymi warunkami lokalowymi, jak również sam te warunki narzuca. Autor porównuje w artykule dwa najpopularniejsze obecnie typy urządzeń do pomiaru geometrii kół. Pierwsze z nich to urządzenia komputerowe z tzw. głowicami aktywnymi, drugie to urządzenie nazywane potocznie „geometrią 3D" lub geometrią z głowicami pasywnymi.





Aktualności













SiteLock