Serwis Motoryzacyjny


Wydawca
PISKP
tel. (22) 811 26 06, redakcja@piskp.pl
fb

Numer 5/2011

Pojazdy z napędem hybrydowym nie tak dawno były samochodami przyszłości. Dzisiaj są to samochody teraźniejszości, które w niedługim czasie mogą zjawić się w warsztatach i prosić o diagnostykę lub obsługę okresową. Szczególne problemy może sprawiać układ klimatyzacji, w którym zastosowano elektryczne sprężarki klimatyzacji, różniące się od tradycyjnych sprężarek napędzanych paskiem nie tylko sposobem napędu, ale - co jest bardzo ważne - innym serwisowaniem, np. oleju.

 

W oprogramowaniu czytnika informacji diagnostycznych z systemów OBD II/EOBD, testerów rodziny KTS firmy Bosch występuje nowy rodzaj kodów usterek, określanych w j. angielskim jako „Permanent DTCs". W krótkiej informacji firmy Bosch o tym kodzie usterki nie podano dlaczego i po co został on wprowadzony. Po zgłębieniu przez autora tematu, okazało się, że ..... Wynikami swoich dociekań autor dzieli się w artykule.

 

Wstęp, Krzysztof Trzeciak

Informacje z branży

  • Spotkanie w Mrągowie

Elektrodiagnostyka pojazdowa

Badania techniczne

Mechanika pojazdowa

Technika samochodowa

  • Sprężone i suche - pneumatyczne układy hamulcowe, Michał Kij
  • Kwestie gospodarcze, Piotr Pijanowski

Akademia

  • Finał Castrol Professional Academy
  • Instalacja elektryczna pojazdów samochodowych - włączniki sterowane mechanicznie, Marek Bustrycki

Rynek

Wyposażenie warsztatowe

W serwisie

  • Citroën C4 1.6i 16V (2004÷2008)

 

Definicja samochodu osobowego zawarta w ustawie „Prawo o ruchu drogowym" jest odmienna od tej zawartej w ustawie o podatku akcyzowym. Doprowadza to do sytuacji, gdy samochód sprowadzony z zagranicy, uważany za ciężarowy i tym samym objęty zwolnieniem z akcyzy, w ocenie urzędu celnego staje się pojazdem osobowym podlegającym temu obowiązkowi podatkowemu. Jakie grupy pojazdów są właściwie objęte podatkiem akcyzowym? Po odpowiedź zapraszamy do lektury artykułu.

 

Podczas szukania usterki w samochodzie klienta zdajemy sobie często sprawę, że mamy do czynienia ze stanami nieustalonymi. To oznacza, że pewne elementy pracują prawidłowo, ale w bliżej nieustalonym czasie na chwilę odmawiają posłuszeństwa. Zazwyczaj towarzyszy nam pech, polegający na tym, że w warsztacie jest wszystko w porządku, a po odebraniu samochodu klient ma z nim problemy. Każdy ma swoje sposoby na wybrnięcie z takiej sytuacji. W artykule autor przedstawia sposób zapanowania nad taką sytuacją w naprawie samochodu z silnikiem benzynowym.

 





Aktualności



targi.paliwa










SiteLock