Serwis Motoryzacyjny


Wydawca
PISKP
tel. (22) 811 26 06, redakcja@piskp.pl
fb

Numer 5/2011

Krajowe przepisy związane z rejestracją, oznaczaniem oraz kontrolą techniczną pojazdów przewidują pewną grupę pojazdów określaną mianem specjalnych lub specjalizowanych. Niestety, wymagania dotyczące wyposażenia tych pojazdów są często pomijane w podstawowym akcie prawnym, jakim jest rozporządzenie związane z warunkami technicznymi pojazdów oraz ich niezbędnym wyposażeniem. Szczegółów musimy szukać gdzie indziej. W artykule przybliżono zasady związane z transportem wartości pieniężnych, a co za tym idzie - z pojazdami przeznaczonymi do tego celu.

 

Paliwo na naszych stacjach staje się coraz droższe, wszędzie straszą re-kordowo wysokie ceny. To nie jest jednak koniec podwyżek, albowiem od 1 maja zniknęły ulgi akcyzowe na biokomponenty, które są dodawane do paliw. W tej sytuacji do łask wracają instalacje gazowe, a zapewne zwiększy się również zainteresowanie pojazdami hybrydowymi. Stąd nasuwa się jeden wniosek - warsztaty powinny powoli przygotowywać się do obsługi hybryd. Postępu nie da się zatrzymać i w dłuższej perspektywie czeka nas przełom w technologii obsługi i napraw. Wynika on po części z wysokich napięć, jakie występują w instalacji hybryd. Innym przykładem nowych rozwiązań są elektryczne sprężarki klimatyzacji. Jakie „osobliwości" wprowadzają do prac związanych z serwisowaniem klimatyzacji? O tym można przeczytać w artykule na stronie 34. Dla warsztatów planujących poszerzenie zakresu swoich usług o kontrolę geometrii kół polecam artykuł Adama Widery, w którym można znaleźć omówienie wad i zalet dwóch najpopularniejszych rozwiązań urządzeń. W numerze ponadto relacja z konferencji Polskiej Izby Stacji Kontroli Pojazdów, która w tym roku zmieniła swoje miejsce organizacji z Zakopanego na Mrągowo. Co jeszcze zmieniło się w przebiegu konferencji i jaka była jej ocena? Po odpowiedź na to pytanie zapraszam na stronę 6.

 





Aktualności



targi.paliwa










SiteLock