Serwis Motoryzacyjny


Wydawca
PISKP
tel. (22) 811 26 06, redakcja@piskp.pl
fb

Numer 6/2014

W artykule omówiono wyrok Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Łodzi, który przywrócił uprawnienia diagnoście samochodowemu zabrane za badanie techniczne pojazdu marki Opel zakończone wynikiem pozytywnym, mimo że podczas badania nie miał on tablic rejestracyjnych. Wcześniej zarówno organ I instancji, jak i samorządowe kolegium odwoławcze stanęły na stanowisku, że diagnosta naruszył procedurę badania technicznego, co musiało skutkować pozbawieniem go uprawnień zawodowych na 5 lat. Odmiennego zdania był dopiero sąd administracyjny, który uchylił niekorzystne dla diagnosty rozstrzygnięcia stwierdzając, że mógł on przeprowadzić badanie techniczne pojazdu przed pierwszą rejestracją w kraju bez tablic rejestracyjnych i wydać zaświadczenie o pozytywnym wyniku badania technicznego.

Praca ze skanerem to nie tylko odczytanie i skasowanie błędów, ale coraz częściej programowanie. W samochodach dziesięcioletnich wymiana elektrycznych części nic nie da, o ile nie przeprowadzi się pewnych procedur związanych z programowaniem. Autor omawia w artykule warunki, jakie muszą być spełnione podczas programowania sterownika, oraz błędy często przy tym popełniane.
W artykule przedstawiono obowiązki, jakie na warsztaty samochodowe nakłada ustawa o odpadach. Omówiono sposób wypełniania kart ewidencyjnych oraz zasady przekazywania odpadów.
W warsztacie samochodowym, zwłaszcza mechanicznym, nie wystarczy tylko uporządkować narzędzia i pozamiatać. Przynajmniej raz na tydzień potrzebne jest umycie podłóg oraz także ścian. W artykule przedstawiono poszczególne składniki tego procesu i ich wpływ na skuteczność mycia. Jak wynika z zamieszczonego materiału, nawet taka prosta czynność jak mycie ma swoje tajemnice. Żeby umyć szybko, tanio i skutecznie, bez uszkodzeń lakieru czy płytek, trzeba mieć bardzo dużą wiedzę i doświadczenie. A dobry „myjkowy” w warsztacie – to nie chłopiec na posyłki, lecz odpowiedzialne stanowisko pracy.

10 maja weszła w życie ustawa o zmianie ustawy „Prawo o ruchu drogowym” (DzU z 2014 r., poz. 529). Dzięki tej zmianie będzie można sprawdzić przebieg, jaki miał pojazd podczas ostatniego badania technicznego. Jest to zmiana, na którą od dawna czekają osoby kupujące używane auta. Ma się ona przyczynić do poprawienia i zwiększenia bezpieczeństwa obrotu samochodami z drugiej ręki. Jakie dane będę dostępne przez internet i jakie zmiany w związku z tym czekają diagnostów SKP? Odpowiedź w artykule.





Aktualności













SiteLock