Serwis Motoryzacyjny


Wydawca
PISKP
tel. (22) 811 26 06, redakcja@piskp.pl
fb

Numer 6/2014

Wstęp
Informacje

Badania techniczne

Elektrodiagnostyka pojazdowa

Mechanika pojazdowa

  • Brak mocy w VW T5 – Mariusz Maksym
  • Diesle i osprzęt – silniki Opla okiem mechaników – Jacek Dobkowski

Technika samochodowa

  • Honda Civic Tourer – systemy bezpieczeństwa
  • Diody laserowe w reflektorach – Jacek Łęgiewicz

Wyposażenie warsztatowe

Rynek

W serwisie

  • VW Passat 1.9i TDi (1996÷2000)
W trakcie diagnostyki układów wtryskowych zarówno silników spotyka się z usterki wynikające z niewłaściwej pracy układu dolotowego powietrza. Jedną z przyczyn takiego stanu rzeczy bardzo często jest zużyty lub wręcz uszkodzony przepływomierz powietrza. W artykule prześledzono diagnostykę i możliwe usterki w przepływomierzach typu HFM 5, stosowanych w popularnych pojazdach (ZI i ZS) marek BMW, Mercedes, VW AG. Przeanalizowano również metody poprawiania parametrów zużytego przepływomierza, stosowane przez niektóre warsztaty.
Analizując zapisy w aktach prawnych dotyczące badań technicznych pojazdów, można zauważyć wzmianki o konieczności badania takich systemów. Prowadząc badanie techniczne pojazdu diagnosta jest zobowiązany do kontroli i wyregulowania ciśnienia w ogumieniu. W artykule omówiono wpływ ciśnienia w ogumieniu na wyniki badań określonych pojazdów. pomiarów. Analizie poddano 3 układy pojazdu – oświetlenia, zawieszenia oraz hamulcowy
W artykule omówiono warunki wykonywania badań technicznych pojazdów zasilanych gazem. Powodem powstania tekstu są m.in. sygnały napływające od diagnostów, że osoby dokonujące okresowej kontroli pracy diagnostów często negują sposób przeprowadzania sprawdzenia instalacji gazu. Główny zarzut dotyczy sprawdzenia szczelności instalacji. Autor przedstawia zmiany, jakie dokonały się w przepisach w ciągu ostatnich lat, oraz poprawną procedurę badania szczelności instalacji gazowej.




Aktualności



targi.paliwa










SiteLock