Wstęp – Krzysztof Trzeciak
Jak podał ostatnio portal www. automobilwoche.de, w ciągu ostatnich pięciu lat liczba warsztatów w Niemczech, które przystąpiły do sieci, wzrosła z 11500 do 15000. Oznacza to istotny wzrost odsetek z 58 do 75% warsztatów porzucających „samotną egzystencję”. Jako powód tak dużego zainteresowania sieciami podaje się prowadzenie przez sieci agresywnego marketingu w różnych kanałach medialnych oraz łatwiejszy dostęp do wiedzy technicznej. W Polsce, przy porównywalnej liczbie warsztatów, odsetek ten wzrósł w tym samym czasie zaledwie z 15 do ok. 17...19%, i to głównie za sprawą malejącej liczby placówek. Czy to oznacza, że nasze warsztaty w mniejszym stopniu niż ich koledzy z zagranicy potrzebują wiedzy i szkoleń? Odpowiedź na to pytanie padła podczas listopadowej Konferencji Niezależnego Rynku Motoryzacyjnego (str. 5). Szczegółową relację z konferencji, w której dużo miejsca poświęcono również kwestii badań technicznych, przedstawimy w następnym numerze. Tutaj przywołam generalną konkluzję spotkania: już dzisiaj bez informacji technicznych nie można prawidłowo serwisować nowoczesnych aut, a bez możliwości skorelowania numerów VIN z numerami identyfikacyjnymi części zamiennych nie można ich właściwie dobrać. Są to podstawowe bolączki zgłaszane zarówno przez dystrybutorów części, jak i warsztaty. Rozporządzenie Euro 5 nie jest przestrzegane przez producentów samochodów i nic się nie zmieni w ich dyskryminującym podejściu do aftermarketu. Widocznie polskie warsztaty uznały, że „być w sieci” nie jest panaceum na bolączki, a oferta ich organizatorów jest mniej atrakcyjna niż w innych krajach. Oddając numer grudniowy do rąk naszych Czytelników, życzę wszystkim radosnych Świąt Bożego Narodzenia, a w nadchodzącym roku – trafnych decyzji na wszelkich polach działalności
Numer 9/2013 Wstęp Sprowadzony - używany, niezarejestrowany - Marcin Barankiewicz Niezapłacona faktura - Rafał Szczerbicki Nowy podrodzaj pojazdu - Krzysztof Cieślak Badanie hybryd w SKP - Jerzy Kupiec, Agnieszka Kupiec Wyważarki z podświetlaniem Urządzenia TEXA dla SKP |
Szanowni Państwo!
Aktualne ceny prenumeraty miesięcznika „Serwis Motoryzacyjny”:
roczna | 142,97 zł | + koszt wysyłki |
roczna szkolna | 82,29 zł | + koszt wysyłki |
roczna zagraniczna | 142,97 zł | + koszt wysyłki zagranicznej |
półroczna | 81,26 zł | + koszt wysyłki |
kwartalna | 41,15 zł | + koszt wysyłki |
Do ceny należy doliczyć koszty wysyłki, które zostały podane w druku „Zamówienie prenumeraty” do pobrania poniżej.
Korzyści, jakie daje prenumerata „Serwisu Motoryzacyjnego":
- gwarancja stałej ceny
- cena w prenumeracie niższa niż w sprzedaży egzemplarzowej
- gwarancja otrzymania wszystkich wydań miesięcznika
Aby zamówić miesięcznik, wystarczy:
- wypełnić formularz zamówienia i wysłać go pocztą lub e-mailem na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub faksem pod numer (22) 811 28 78
- lub zadzwonić pod numer (22) 811 26 06
- oraz dokonać wpłaty przelewem na rachunek
Polskiej Izby Stacji Kontroli Pojazdów, 01-633 Warszawa, ul. Gdańska 51/A
w ING Bank Śląski: 40 1050 1025 1000 0022 8014 9754.
Prenumeratę można również zakupić poprzez dystrybutorów prasy:
Kolporter, Garmond Press.
Zamówienie prenumeraty/egzemplarzy miesięcznika
Uwaga:
wysyłkę zamówionych egzemplarzy rozpoczynamy po dokonaniu przelewu.
Wydawca:
Polska Izba Stacji Kontroli Pojazdów
ul. Gdańska 51 lok. A, 01-633 Warszawa
KRS 0000205318, REGON 015737230, NIP 1132480641
tel. (22) 811 26 06, fax (22) 811 28 78
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
NRB 40 1050 1025 1000 0022 8014 9754
Godziny pracy biura: poniedziałek - piątek w godz. 8:00-16:00.
Redakcja miesięcznika Serwis Motoryzacyjny
Krzysztof Trzeciak Redaktor Naczelny tel. kom.: 508 334 850 |
|
Robert Kowalczyk Specjalista ds. marketingu wydawnictw tel. kom.: 513 123 101 |
|
Elżbieta Woźniak
Sekretarz redakcji tel. kom.: 513 123 100 |