Numer 11/2013
- Szczegóły
- Stanisław Mikołaj Słupski
- Kategoria: Numer 11/2013
Często w warsztacie mamy do czynienia z następu- jącymi przypadkami nieprawidłowości w pracy silnika: praca silnika w warsztacie jest prawidłowa, a usterki ujawniają się dopiero podczas autentycznego obciążenia, to znaczy podczas rzeczywistej jazdy, np. pod górę. Właściwie to trudno stworzyć takie warunki w warsztacie. Autor analizuje dwie drogi podejścia do diagnozowania usterek w takich sytuacjach: rutynową i analityczną.
- Szczegóły
- Marcin Barankiewicz
- Kategoria: Numer 11/2013
Do redakcji oraz biura PISKP napływają często zapytania o warunki, jakie trzeba spełnić, aby zostać diagnostą przeprowadzającym badania techniczne pojazdów. Wychodząc naprzeciw tym oczekiwaniom, autor pokazuje drogę do zawodu uprawnionego diagnosty. W artykule omówiono wymagania dotyczące zarówno wykształcenia, jak i udokumentowanej praktyki. Przedstawiono różne możliwości zaliczenia szkoleń na diagnostę oraz sam przebieg egzaminu kwalifikacyjnego.
- Szczegóły
- Michał Trzciński
- Kategoria: Numer 11/2013
W artykule omówiono przypadek diagnozowania samochodu VW Golf po przekładce z wersji do ruchu lewostronnego. W samochodzie nie działały dwa układy: ABS i poduszek powietrznych. Usterka okazała się bardzo trudna do wykrycia. Autor omawia w artykule także zasady bezpiecznej diagnostyki i naprawy układu elektrycznego poduszek powietrznych.
- Szczegóły
- Ignacy Horowski
- Kategoria: Numer 11/2013
W nr. 10’13 „Serwisu Motoryzacyjnego” zostały opisane przyczyny i skutki przepięć spowodowanych oddziaływaniem wyładowań elektrostatycznych EDS (Electrostatic Discharge). W tym opracowaniu prześledzimy skutki i przyczyny przeciążeń elektrycznych, do jakich dochodzi w wyniku oddziaływania następnej siły niszczącej elektronikę samochodową, a mianowicie: elektrycznego przeciążenia tzw. EOS (Elektrikal Overstress). Bardzo często te dwa zjawiska są mylnie łączone w jedno.
- Szczegóły
- Redakcja SM
- Kategoria: Numer 11/2013
Informacje z branży
Elektrodiagnostyka pojazdowa
- Diagnozowanie rutynowe czy analityczne – Mikołaj Słupski
- Po przekładce do ruchu prawostronnego – Michał Trzciński
- Na tropie niewytłumaczalnych awarii sterowników – Ignacy Horowski
Badania techniczne
- VAT w podstawowej SKP – Rafał Szczerbicki
- Wyposażenie warunki lokalowe SKP – 7 lat doświadczeń – Krzysztof Cieślak
- Droga do zawodu diagnosty SKP – Marcin Barankiewicz
Mechanika pojazdowa
- Silniki BMW okiem mechanika – Jacek Dobkowski
- Wszystko o zabezpieczeniu gwintów – Wiesław Wielgołaski
- Prace serwisowe przy Denoxtronic – Krzysztof Trzeciak
- Konstrukcje tłumików – Rafał Dmowski
Technika samochodowa
- Gama napędów 4x4 Mercedesa – Jerzy Dyszy
- Dwie myszki jedną pułapką – Piotr Pijanowski
Lakiernictwo i blacharstwo
- Przebarwienia bazy – Wiesław Wielgołaski
W serwisie
- Fiat 500 1.2 8V (2007-)