Serwis Motoryzacyjny


Wydawca
PISKP
tel. (22) 811 26 06, redakcja@piskp.pl
fb

Numer 11/2013

Często w warsztacie mamy do czynienia z następu- jącymi przypadkami nieprawidłowości w pracy silnika: praca silnika w warsztacie jest prawidłowa, a usterki ujawniają się dopiero podczas autentycznego obciążenia, to znaczy podczas rzeczywistej jazdy, np. pod górę. Właściwie to trudno stworzyć takie warunki w warsztacie. Autor analizuje dwie drogi podejścia do diagnozowania usterek w takich sytuacjach: rutynową i analityczną.

Do redakcji oraz biura PISKP napływają często zapytania o warunki, jakie trzeba spełnić, aby zostać diagnostą przeprowadzającym badania techniczne pojazdów. Wychodząc naprzeciw tym oczekiwaniom, autor pokazuje drogę do zawodu uprawnionego diagnosty. W artykule omówiono wymagania dotyczące zarówno wykształcenia, jak i udokumentowanej praktyki. Przedstawiono różne możliwości zaliczenia szkoleń na diagnostę oraz sam przebieg egzaminu kwalifikacyjnego.

W artykule omówiono przypadek diagnozowania samochodu VW Golf po przekładce z wersji do ruchu lewostronnego. W samochodzie nie działały dwa układy: ABS i poduszek powietrznych. Usterka okazała się bardzo trudna do wykrycia. Autor omawia w artykule także zasady bezpiecznej diagnostyki i naprawy układu elektrycznego poduszek powietrznych.

W nr. 10’13 „Serwisu Motoryzacyjnego” zostały opisane przyczyny i skutki przepięć spowodowanych oddziaływaniem wyładowań elektrostatycznych EDS (Electrostatic Discharge). W tym opracowaniu prześledzimy skutki i przyczyny przeciążeń elektrycznych, do jakich dochodzi w wyniku oddziaływania następnej siły niszczącej elektronikę samochodową, a mianowicie: elektrycznego przeciążenia tzw. EOS (Elektrikal Overstress). Bardzo często te dwa zjawiska są mylnie łączone w jedno.

Wstęp - Krzysztof Trzeciak

Informacje z branży

Elektrodiagnostyka pojazdowa

Badania techniczne

Mechanika pojazdowa

  • Silniki BMW okiem mechanika – Jacek Dobkowski
  • Wszystko o zabezpieczeniu gwintów – Wiesław Wielgołaski
  • Prace serwisowe przy Denoxtronic – Krzysztof Trzeciak
  • Konstrukcje tłumików – Rafał Dmowski

Technika samochodowa

  • Gama napędów 4x4 Mercedesa – Jerzy Dyszy
  • Dwie myszki jedną pułapką – Piotr Pijanowski

Lakiernictwo i blacharstwo

  • Przebarwienia bazy – Wiesław Wielgołaski

W serwisie

  • Fiat 500 1.2 8V (2007-)




Aktualności













SiteLock