Serwis Motoryzacyjny


Wydawca
PISKP
tel. (22) 811 26 06, redakcja@piskp.pl
fb

Numer 7-8/2009

W artykule omówiono zarzuty postawione wobec starostw i SKP w dokumentach pokontrolnych NIK.

Czy wszystkie stosowane w warsztatach technologie lakierowania są poprawne? Czy dobierane są właściwe materiały renowacyjne? W artykule specjalista z dziedziny lakierowania dzieli się swoją wiedzą i odpowiada m.in. na następujące pytania:  Jakie są rodzaje podkładów gruntujących? Od czego zależy wybór podkładów wypełniających, tzw. „fillerów”? W jakim kolorze powinny być wypełniacze? Jakie są zasady aplikacji podkładów gruntujących i wypełniaczy? 

Autor przypomina, jak działa i jest skonstruowany filtr, który ma pomóc w za­trzymaniu lub znacznym ograniczeniu emisji tych cząstek, jakie rozwiązania stosują różni producenci pojazdów. Dużo miejsca autor poświęca przedstawieniu problemów związanych z eksploatacją filtrów DPF. Posiadanie pojazdu wyposażonego w filtr cząste­czek stałych nakłada na kierowcę dodatkowe obowiązki, o których nie zawsze ma on pojęcie. 

O utrzymywaniu porządku w warsztacie napisano już bardzo wiele i chyba każdy zna hasło „porządek musi być”. Jednak nie wszyscy wiedzą jak zorganizować sobie miejsce pracy, aby nie tracić cennego czasu na poszukiwanie narzędzi, części zamiennych i elementów pojazdów rozmontowanych do naprawy.

W dalekiej perspektywie to właśnie silnik elektryczny stanie się najważniejszym systemem napędowym do pojazdów. Jednak w ciągu najbliższych dwudziestu lat silnik spalinowy wciąż pozostanie najważniejszą techniką napędową w pojazdach, ponieważ przy obecnym stanie techniki samochód z takim silnikiem ma 40 razy większy zasięg jazdy na jeden kilogram zmagazynowanej energii niż samochód elektryczny. Jakie są możliwości rozwoju konstrukcji silnika spalinowego? Odpowiedź w artykule.





Aktualności













SiteLock