Numer 2/2009
- Szczegóły
- J. Rejsler
- Kategoria: Numer 2/2009
W sytuacji, w której obie strony są świadome możliwości osiągnięcia jak największej wartości „do podziału”, przy jednoczesnym dążeniu do „zagarnięcia” dla siebie jak największej części, pojawiają się negocjacje „problemowe”. Co to są negocjacje „problemowe” i jak je prowadzić? O tym w numerze.
- Szczegóły
- Maciej Matczak
- Kategoria: Numer 2/2009
Autor powraca do tematu efektywnej sprzedaży części i usług. Tym razem pisze o podstawowych elementach organizacyjnych, które ułatwią pracownikom warsztatu „handlowanie” częściami i akcesoriami.
- Szczegóły
- Jacek Łęgiewicz
- Kategoria: Numer 2/2009
Pompowtryskiwacz jest jednym z trwalszych elementów układu zasilania. Elementem najbardziej narażonym na zużycie jest końcówka rozpylacza, z uwagi na kontakt z gorącymi spalinami. W czasie eksploatacji rozpylacz traci szczelność, obniża się ciśnienie jego otwarcia oraz dochodzi do rozkalibrowania otworków wylotowych. Inne przypadki uszkodzeń to … (więcej w numerze).
- Szczegóły
- Radosław Bogdański
- Kategoria: Numer 2/2009
System oświetlenia pojazdu składa się z wielu rodzajów świateł wykorzystujących różne źródła światła i posiadających własne zróżnicowane parametry. Autor podaje te parametry jak i definicje wielkości, przydatne dla właściwego rozumienia zjawisk związanych z działaniem różnych źródeł światła.
- Szczegóły
- Stefan Myszkowski
- Kategoria: Numer 2/2009
Samochód z systemem OBD II/EOBD przyjechał do serwisu. Jeśli na desce rozdzielczej świeci się kontrolka MIL, informująca o uszkodzeniu w układzie sterowania silnika lub nie świeci się, ale z pamięci sterownika został odczytany kod usterki, to po usunięciu uszkodzenia i skasowaniu kodu usterki warto sprawdzić, czy prawidłowo wykonaliśmy naprawę. Jeśli natomiast w samochodzie nie pali się kontrolka MIL a w pamięci sterownika nie ma żadnych kodów usterek, ale klient prosi „Proszę sprawdzić, czy elektronika silnika jest sprawna”, to może powstać wątpliwość - jak to zrobić w samochodzie z systemem OBD II/EOBD, aby ryzyko pomyłki było jak najmniejsze? To, jak postępować w takich sytuacjach, jest tematem nowego cyklu artykułów Stefana Myszkowskiego.