Serwis Motoryzacyjny


Wydawca
PISKP
tel. (22) 811 26 06, redakcja@piskp.pl
fb

Numer 2/2009

W sytuacji, w której obie strony są świadome możliwości osiągnięcia jak największej wartości „do podziału”, przy jed­noczesnym dążeniu do „zagarnięcia” dla siebie jak najwięk­szej części, pojawiają się nego­cjacje „problemowe”. Co to są nego­cjacje „problemowe” i jak je prowadzić? O tym w numerze.

Autor powraca do tematu efektywnej sprzedaży części i usług. Tym razem pisze o podstawowych elementach organizacyjnych, które ułatwią pracownikom warsztatu „handlowanie” częściami i akcesoriami.

Pompowtryskiwacz jest jednym z trwal­szych elementów układu zasilania. Ele­mentem najbardziej narażonym na zużycie jest końcówka rozpylacza, z uwagi na kontakt z gorącymi spalinami. W czasie eksploatacji rozpy­lacz traci szczelność, obniża się ciśnienie jego otwarcia oraz dochodzi do rozkalibro­wania otworków wylotowych. Inne przypadki uszkodzeń to … (więcej w numerze).

System oświetlenia pojazdu składa się z wielu rodzajów świateł wykorzystujących różne źródła światła i posiadających własne zróżnicowane parametry. Autor podaje te parametry jak i definicje wielkości, przydatne dla właściwego rozumienia zjawisk związanych z działa­niem różnych źródeł światła.

Samochód z systemem OBD II/EOBD przyjechał do serwisu. Jeśli na desce rozdzielczej świeci się kontrolka MIL, informująca o uszkodzeniu w układzie sterowania silnika lub nie świeci się, ale z pamięci sterownika został odczytany kod uster­ki, to po usunięciu uszkodzenia i skasowaniu kodu uster­ki warto sprawdzić, czy prawidłowo wykonaliśmy napra­wę. Jeśli natomiast w samochodzie nie pali się kontrolka MIL a w pamięci sterownika nie ma żadnych kodów uste­rek, ale klient prosi „Proszę sprawdzić, czy elektronika silnika jest sprawna”, to może powstać wątpliwość - jak to zrobić w samochodzie z systemem OBD II/EOBD, aby ryzyko pomyłki było jak najmniejsze? To, jak postępować w takich sytuacjach, jest tematem nowego cyklu artykułów Stefana Myszkowskiego.





Aktualności



targi.paliwa










SiteLock