Numer 2/2009
- Szczegóły
- Ignacy Horowski
- Kategoria: Numer 2/2009
W poprzednim numerze została przedstawiona budowa dwumasowego koła zamachowego, w tym autor przybliża problemy z jego diagnozowaniem.
- Szczegóły
- Stanisław Mikołaj Słupski
- Kategoria: Numer 2/2009
Temat elektronicznej przepustnicy jest dosyć ważny w warsztatowej pracy ze względu na to, że dotyczy wielu marek współczesnych samochodów. Wydaje się, że są to znane sprawy, więc dlaczego ciągle mamy kłopoty z regulacją biegu jałowego i pojawiającymi się błędami od elektronicznej przepustnicy? Dlaczego - pomimo pozornie dobrze działającej przepustnicy - otrzymujemy błąd o nieprawidłowości w tym układzie? Odpowiedzi w artykule.
- Szczegóły
- Rafał Szczerbicki
- Kategoria: Numer 2/2009
Jako użytkownicy pojazdów, wszyscy mieliśmy nadzieję, że dojdzie do szybkiej zmiany obecnych, nieżyciowych przepisów dotyczących odliczania VAT od zakupu pojazdu i paliwa. Niestety nadzieje okazują się płonne. W tym artykule autor stara się w sposób zrozumiały dla zwykłego odbiorcy przedstawić analizę problemu.
- Szczegóły
- Sylwester Murawski
- Kategoria: Numer 2/2009
Stacje kontroli pojazdów wykonują stosunkowo często badania techniczne potwierdzające spełnienie warunków technicznych przez zamontowany hak. Jakim przepisom podlega hak i jakie warunki musi spełniać? Odpowiedź w artykule.
- Szczegóły
- Waldemar Mossakowski
- Kategoria: Numer 2/2009
Pod maskami samochodów Mercedes-Benz Klasy C, E i GLK debiutuje nowy silnik wysokoprężny, który zastąpi cztery dotychczasowe jednostki napędowe stosowane przez koncern i ma być ciekawą alternatywą dla silników sześciocylindrowych. Silnik o fabrycznym oznaczeniu OM651 odznacza się kilkoma innowacyjnymi rozwiązaniami technicznymi, które warte są prezentacji.