Serwis Motoryzacyjny


Wydawca
PISKP
tel. (22) 811 26 06, redakcja@piskp.pl

Developed in conjunction with Ext-Joom.com



Numer 2/2009

W poprzednim numerze została przedstawiona budowa dwumasowego koła zamachowego, w tym autor przybliża problemy z jego diagnozowaniem.

Temat elektronicznej przepustnicy jest dosyć ważny w warsztatowej pracy ze względu na to, że dotyczy wielu marek współczesnych samochodów. Wydaje się, że są to znane sprawy, więc dlacze­go ciągle mamy kłopoty z regulacją biegu jałowego i poja­wiającymi się błędami od elektronicznej przepustnicy? Dlaczego - pomimo pozornie dobrze działającej przepustnicy - otrzymujemy błąd o nieprawidłowości w tym układzie? Odpowiedzi w artykule.

Jako użytkownicy pojazdów, wszyscy mieliśmy nadzieję, że dojdzie do szybkiej zmiany obecnych, nieżyciowych prze­pisów dotyczących odliczania VAT od zakupu pojazdu i paliwa. Niestety nadzieje okazują się płonne. W tym artykule autor stara się w sposób zrozumiały dla zwy­kłego odbiorcy przedstawić analizę problemu. 

Stacje kontroli pojazdów wykonują stosunkowo często badania techniczne potwierdzające spełnienie warunków technicznych przez zamontowany hak. Jakim przepisom podlega hak i jakie warunki musi spełniać? Odpowiedź w artykule.

Pod maskami samochodów Mercedes-Benz Klasy C, E i GLK debiutuje nowy silnik wysokoprężny, który zastąpi cztery dotychczasowe jednostki napędowe stosowane przez koncern i ma być ciekawą alternatywą dla silników sześciocylindrowych. Silnik o fabrycznym oznaczeniu OM651 odznacza się kilkoma innowacyjnymi rozwiązaniami technicznymi, które warte są prezentacji.





Aktualności



profiauto






SiteLock