Serwis Motoryzacyjny


Wydawca
PISKP
tel. (22) 811 26 06, redakcja@piskp.pl
fb

Numer 12/2010

Na co dzień przez ręce diagnostów „przechodzą” dziesiątki dowodów rejestracyjnych. Jednakże niewielu z nich zadaje sobie trud i sprawdza, czy dokument ten ma odpowiednie zabezpieczenie oraz kody, słowem  czy jest oryginalny. W tym artykule przybliżamy genezę obecnego dowodu, jego zabezpieczeń oraz zawartość. Poniższe informacje pomogą również przy weryfikacji dokumentów wydanych przez inne kraje Unii Europejskiej.

W poprzednim odcinku serii artykułów poświęconych problematyce identyfikacji pojazdów samochodowych zostały przedstawione zasady identyfikacji samochodów amerykańskich produkowanych w USA, Kanadzie i w austriackim Gratzu. W tym artykule zaprezentowano odstępstwa od liniowości i symetryczności w wybijanym fabrycznie numerze VIN oraz pomyłki producentów aut.

W Ministerstwie Infrastruktury trwają intensywne prace na projektem ustawy o dopuszczeniu pojazdów do ruchu. Ich celem jest wprowadzenie rozwiązań prawnych, które mają „uzdrowić” polski rynek badań technicznych przez zwiększenie nadzoru nad stacjami kontroli pojazdów oraz diagnostami. Panaceum na nieuczciwość ma być m.in. wprowadzenie dolegliwych kar pieniężnych zarówno dla przedsiębiorców, jak i diagnostów. W czerwcu 2010 r. opublikowano raport „Motoryzacja w Polsce. Analiza, propozycje rozwiązań prawnych i perspektywy rozwoju”, który powstał przy współpracy ekspertów Baker & McKenzie, Ernst & Young. W artykule omówiono zaproponowane rozwiązania, które zdaniem autorów projektu mają doprowadzić do poprawy obecnego, złego stanu rzeczy.

W numerze 11’10 Serwisu Motoryzacyjnego przedstawiono problemy, jakie mogą pojawić się podczas odbiorów stacji SKP, czyli podczas procedury wydawania poświadczeń zgodności wyposażenia w drodze decyzji przez dyrektora Transportowego Dozoru Technicznego. Z uwagi na pojawienie się nowych informacji, powracamy do tego tematu.

W ostatnich latach wielką popularnością cieszą się quady. Są one sprowadzane z różnych krajów, w tym ze Stanów Zjednoczonych oraz Chin. Na rynku polskim dopuszczono do ruchu na drogach publicznych pojazdy czterokołowe, których parametry wykraczają poza kategorie homologacyjne L6 i L7e. Właściciel, przedstawiając taki pojazd do badania technicznego w stacji kontroli pojazdów, otrzymuje negatywny wynik badania za to, że czterokołowiec nie spełnia warunków technicznych. Zatem ma problem i próbuje go rozwiązać, dokonując zmian konstrukcyjnych i przystosowując czterokołowiec na pojazd specjalny. Jakie warunki powinny spełniać pojazdy czterokołowe? Odpowiedź na przykładzie przebudowy quada na pojazd specjalny.





Aktualności













SiteLock