Numer 3/2010
- Szczegóły
- Stefan Myszkowski
- Kategoria: Numer 3/2010
Do zajęcia się tym zagadnieniem skłoniły autora opinie zamieszczane w innych czasopismach motoryzacyjnych i na forach internetowych. Według nich układ recyrkulacji spalin ma tylko znaczenie ekologiczne i obniża osiągi silnika. Jeśli silnik jest tuningowany, to należy wyłączyć układ recyrkulacji spalin z pracy, bo nie pozwala silnikowi na wyższe osiągi. Jeśli zawór recyrkulowanych spalin jest niesprawny, to najlepiej go zaślepić. Te opinie wynikają z wiedzy na temat tego układu sprzed wielu lat. Z drugiej strony, skąd można czerpać aktualną wiedzę? Firmom nie zależy na dzieleniu się nią. Bardzo trudno o dobrą literaturę techniczną w Europie, a dokumentacje serwisowe mówią czasami tylko półprawdy.
- Szczegóły
- Redakcja SM
- Kategoria: Numer 3/2010
Informacje z branży
- Konkurs dla szkół samochodowych
Elektrodiagnostyka pojazdowa
- Wyposażenie elektryczne pojazdów - diagnostyka czujnika indukcyjnego, Marek Bustrycki
- Udział czujników w sterowaniu, Stanisław Mikołaj Słupski
- „Do trzech warsztatów sztuka”, Ignacy Horowski
- O recyrkulacji spalin, Stefan Myszkowski
Badania techniczne
- Okresy dopuszczenia do ruchu, Sylwester Murawski
- Brak DR, Marcin Barankiewicz
Mechanika
Technika samochodowa
Wyposażenie warsztatowe
- Narzędzia spod znaku „ryby i haczyka”
- Ładowarki akumulatorów nowej generacji
Rynek części
- Skręcanie z Nexteerem
Akademia
- Bilans mocy w obwodzie elektrycznym, Marek Bustrycki
Organizacja i prawo w warsztacie
- Sprzedajemy/kupujemy warsztat i SKP cz. 2, Rafał Szczerbicki
- Obsłuż swojego Klienta (22), J. Rejsler
W serwisie
- Mercedes-Benz C200D/C220D/C250D (1993–1997)
- Szczegóły
- Krzysztof Trzeciak
- Kategoria: Numer 3/2010
- Szczegóły
- Stanisław Mikołaj Słupski
- Kategoria: Numer 3/2010
Wiele lat temu sytuacja była o wiele prostsza. Po wyjęciu kluczyków ze stacyjki, poza lampką oświetlenia wnętrza i radiem, wszystkie urządzenia w samochodzie były wyłączone. warsztatach przerabiano ten system na bardziej tradycyjny. Teraz w samochodzie wiele sterowników nigdy nie jest całkowicie wyłączonych, są tylko w stanie uśpienia (stand by). Skrajnie różne systemy współdziałają ze sobą. W artykule autor podaje wskazówki, na ba należy zwracać uwagę podczas diagnozowania tak skomplikowanych systemów.