Serwis Motoryzacyjny


Wydawca
PISKP
tel. (22) 811 26 06, redakcja@piskp.pl
fb

Numer 1/2010

Stanisław Grodzki zapisał się w historii mo­toryzacji jako ten, który po raz pierwszy spro­wadził na ziemie polskie warkot silnika spalino­wego. Pojawienie się na warszawskiej ulicy powozów samochodowych wzbudziło niemałą sensację, zwłaszcza na gruncie towarzy­sko-obyczajowym. Jak te wydarzenia były relacjonowane w ówczesnej prasie - o tym można przeczytać w artykule Piotra Pijanowskiego.

Diagnostyką pokładową określonego układu nazywamy umiejętność sterownika tego układu do ciągłej kontroli sprawności: układu, jego elementów oraz samego sterowni­ka. W artykule autor omawia podział standardów diagnostyki pokładowej, zasady diagnostyki samochodów oraz funkcje czytników OBD II/EOBD do tego wykorzystywanych.

Wstęp, Krzysztof Trzeciak

Informacje z branży

Silniki Diesla

Elektrodiagnostyka pojazdowa

Badania techniczne

Mechanika pojazdowa

  • Serwisujemy układ chłodzenia, Ignacy Horowski

Technika samochodowa

Wyposażenie warsztatowe

Akademia

  • Energia i moc prądu elektrycznego, Marek Bustrycki

Organizacja i prawo w warsztacie

Rynek części

W serwisie

  • Audi A4 1.9 TDI (2001÷2004)

Wśród podmiotów, które prowadzą stacje kontroli pojaz­dów (była już mowa o tym wyżej), są szkoły. Formą prawną działania szkoły jest jednostka budżetowa, a stacja przez ta­kie podmioty prowadzona bardzo często jest gospodarstwem pomocniczym przy takiej szkole. W 2010 r. ustawodawca przewidział ważną zmianę w ustawie, która dotyczy m.in. gospodarstw pomocniczych. Zgodnie z art. 87 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r.: „Przepisy wprowadzające ustawę o finansach publicznych” (DzU z 2009 r., nr 157) do dnia 31 grudnia 2010 r. gospodarstwa pomocnicze powinny być zlikwidowane. Czy stacja kontroli pojazdów prowadzona przez gospodarstwo pomocnicze przy szkole będzie mogła, nawet po likwidacji tego gospodarstwa pomocniczego, dalej działać? Odpowiedź w artykule.

Coraz więcej warsztatów wprowadza usługi w jakimś stopniu związane z tuningiem samochodów. Czy marketing takich usług różni się od marketingu usług bieżącej eksploatacji i naprawy, o których była już niejednokrotnie mowa? Otóż różni się. W artykule autor skupia się przede wszystkim na komunikacji serwisów zajmujących się tuningiem, lecz sta­wiając ją w kontrze do komunikacji usług „standardowych”.





Aktualności













SiteLock