Serwis Motoryzacyjny


Wydawca
PISKP
tel. (22) 811 26 06, redakcja@piskp.pl
fb

Numer 2/2013

Okręgowe stacje kontroli pojazdów przeprowadzają dodatkowe badania techniczne związane z podatkami dochodowymi od osób fizycznych (PIT) i prawnych (CIT) oraz od towarów i usług (VAT). Wystawiając zaświadczenie z przeprowadzenia jednego z tych dodatkowych badań, należy w uwagach wpisać podstawę prawną, która odpowiada warunkom spełnianym przez dany pojazd. Przejściowe podstawy prawne miały obowiązywać do końca 2012 r. Od początku 2013 r. miały obowiązywać nowe. Minister finansów postanowił jednak inaczej. Szczegóły w artykule.

O ile w przypadku pojazdów samochodowych diagności w stacji kontroli pojazdów ustalają masy przyczep, z hamulcem i bez hamulca, o tyle w przypadku ciągników rolniczych, zwłaszcza starszego typu, takie problemy występują. Często spotykanym problemem jest ustalenie maksymalnych mas przyczep ciągniętych przez ciągniki rolnicze. W artykule przypomniano podstawowe zasady, które dotyczą wyposażania ciągników rolniczych w tabliczki znamionowe, a co za tym idzie - określanie maksymalnych mas przyczep.

Opisywanie niesprawności w układzie ogrzewania i klimatyzacji, w przypadkach które zostały dokładnie zidentyfikowane przez system samodiagnozy (czyli mamy podane błędy występujących usterek), specjalnie nie wzbogaca naszej wiedzy. Odczytać błąd i wymienić wskazaną część, potrafi każdy. Problem pojawia się wtedy, kiedy elektroniczny system nie potrafi wskazać przyczyny uszkodzenia, albo pokazuje błędne kody. Wtedy zaczynamy korzystać z własnego doświadczenia, albo innych (internet), albo badać „na piechotę". W artykule autor podaje kilka informacji na temat takiego „ręcznego badania".

 

Nowoczesne, eleganckie, modne i... kłopotliwe. Tak można w skrócie powiedzieć o felgach aluminiowych. Tylko dlaczego kłopotliwe, zwłaszcza teraz - w okresie zimowym? Każda rysa i zadrapanie stają się widoczne, ponieważ uszkodzona powłoka lakierowa odsłania czyste aluminium, które szybko koroduje. Autor omawia sposoby pielęgnacji felg aluminiowych i naprawy typowych ich uszkodzeń.

 

Wstęp - Krzysztof Trzeciak

Informacje z branży

Elektrodiagnostyka pojazdowa

Badania techniczne

Mechanika pojazdowa

Technika samochodowa

  • Nowy 2 0 TFSI
  • Mały diesel Hondy
  • Fiat 508 - miłość i nienawiść - Piotr Pijanowski

Lakiernictwo i blacharstwo

Wyposażenie warsztatowe

  • Test polerek
  • Automechanika 2012, cz. 4 - nowości firm Bosch i MAHA

Rynek

W serwisie

  • Seat Alhambra, Ford Galaxy, VW Sharan 1 9 TDI (2000÷2010)

 





Aktualności













SiteLock