Numer 2/2013
- Szczegóły
- Marcin Barankiewicz
- Kategoria: Numer 2/2013
Okręgowe stacje kontroli pojazdów przeprowadzają dodatkowe badania techniczne związane z podatkami dochodowymi od osób fizycznych (PIT) i prawnych (CIT) oraz od towarów i usług (VAT). Wystawiając zaświadczenie z przeprowadzenia jednego z tych dodatkowych badań, należy w uwagach wpisać podstawę prawną, która odpowiada warunkom spełnianym przez dany pojazd. Przejściowe podstawy prawne miały obowiązywać do końca 2012 r. Od początku 2013 r. miały obowiązywać nowe. Minister finansów postanowił jednak inaczej. Szczegóły w artykule.
- Szczegóły
- Krzysztof Cieślak
- Kategoria: Numer 2/2013
O ile w przypadku pojazdów samochodowych diagności w stacji kontroli pojazdów ustalają masy przyczep, z hamulcem i bez hamulca, o tyle w przypadku ciągników rolniczych, zwłaszcza starszego typu, takie problemy występują. Często spotykanym problemem jest ustalenie maksymalnych mas przyczep ciągniętych przez ciągniki rolnicze. W artykule przypomniano podstawowe zasady, które dotyczą wyposażania ciągników rolniczych w tabliczki znamionowe, a co za tym idzie - określanie maksymalnych mas przyczep.
- Szczegóły
- Stanisław Mikołaj Słupski
- Kategoria: Numer 2/2013
Opisywanie niesprawności w układzie ogrzewania i klimatyzacji, w przypadkach które zostały dokładnie zidentyfikowane przez system samodiagnozy (czyli mamy podane błędy występujących usterek), specjalnie nie wzbogaca naszej wiedzy. Odczytać błąd i wymienić wskazaną część, potrafi każdy. Problem pojawia się wtedy, kiedy elektroniczny system nie potrafi wskazać przyczyny uszkodzenia, albo pokazuje błędne kody. Wtedy zaczynamy korzystać z własnego doświadczenia, albo innych (internet), albo badać „na piechotę". W artykule autor podaje kilka informacji na temat takiego „ręcznego badania".
- Szczegóły
- Wiesław Wielgołaski
- Kategoria: Numer 2/2013
Nowoczesne, eleganckie, modne i... kłopotliwe. Tak można w skrócie powiedzieć o felgach aluminiowych. Tylko dlaczego kłopotliwe, zwłaszcza teraz - w okresie zimowym? Każda rysa i zadrapanie stają się widoczne, ponieważ uszkodzona powłoka lakierowa odsłania czyste aluminium, które szybko koroduje. Autor omawia sposoby pielęgnacji felg aluminiowych i naprawy typowych ich uszkodzeń.
- Szczegóły
- Redakcja SM
- Kategoria: Numer 2/2013
Informacje z branży
Elektrodiagnostyka pojazdowa
- Niesprawność modułów ogrzewania i klimatyzacji - Mikołaj Słupski
- Elektryczny hamulec postojowy - Mariusz Maksym
Badania techniczne
- Badania podatkowe po staremu - Marcin Barankiewicz
- Ustanie przyczyny zatrzymania DR - Rafał Szczerbicki
- Ciągnik rolniczy a dmc przyczepy - Krzysztof Cieślak
Mechanika pojazdowa
- Urządzenia grzewcze Webasto - Ignacy Horowski
- Wymiana oleju i co dalej? - Michał Trzciński
Technika samochodowa
- Nowy 2 0 TFSI
- Mały diesel Hondy
- Fiat 508 - miłość i nienawiść - Piotr Pijanowski
Lakiernictwo i blacharstwo
Wyposażenie warsztatowe
- Test polerek
- Automechanika 2012, cz. 4 - nowości firm Bosch i MAHA
Rynek
- AGM z Zwickau - Krzysztof Trzeciak
- Wszystko, co warto wiedzieć o wyborze oleju - Michał Izdebski
- Oleje silnikowe Castrol i Shell
- Wszystko na miejscu
- Szkolenia Magneti Marelli
W serwisie
- Seat Alhambra, Ford Galaxy, VW Sharan 1 9 TDI (2000÷2010)