- Szczegóły
- Redakcja SM
- Kategoria: Subpages
Autor opisuje dwie sytuacje z własnej praktyki zawodowej, które mogą wystąpić w każdym innym warsztacie czy też stacji kontroli pojazdów. Pierwszy przypadek dotyczył montażu haka holowniczego w fabrycznie nowym samochodzie. Pomimo że, autoryzowany serwis potwierdził możliwość montażu haka holowniczego w tym modelu (i taki zapis widniał w pozwoleniu czasowym), przy bliższej analizie dokumentów okazało się, iż pojazd nie może ciągnąć przyczep, a zatem nie otrzyma zaświadczenia z badania technicznego. Drugi przypadek dotyczył sytuacji zatrzymania zarówno pojazdu, jak i jego dowodu rejestracyjnego przez policję na podstawie uzasadnionego podejrzenia, że wskazania drogomierza zostały poddane manipulacji. Odzyskanie wirtualnie zatrzymanego dowodu rejestracyjnego okazało się dla kierowcy bardzo trudne ze względu na zawiłości prawne. Wnioski wyciągnięte z obu omówionych przypadków powinny być pomocne dla każdego mechanika, jak i diagnosty skp.