Serwis Motoryzacyjny


Wydawca
PISKP
tel. (22) 811 26 06, redakcja@piskp.pl

Developed in conjunction with Ext-Joom.com



Numer 10/2014

Każda osoba prowadząca działalność gospodarczą, zwłaszcza ta która nie ma spłaconych kredytów lub innych zaległości, w pewnym momencie może stanąć przed dylematem pozostawienia w spadku długu swojemu małżonkowi lub dzieciom.
Osoba, która dziedziczy i nie podejmuje żadnych działań w celu uniknięcia odpowiedzialności za długi, jest zagrożona tym, że z własnego majątku finansowo odpowie za pasywa pozostawione jej przez tych, którzy odpowiadają już tylko przed „Stwórcą”.
Czy mogą oni w świetle prawa uniknąć płacenia za długi spadkodawcy?
Odpowiedź w artykule.

Projekt rozporządzenia ministra finansów z dnia 22.07.2014 r. w sprawie zwolnień z obowiązku prowadzenia ewidencji przy użyciu kas rejestrujących wprowadza ten obowiązek w odniesieniu do obrotu i kwot podatku należnego m.in. za usługi świadczone przez warsztaty i SKP.
Od kiedy warsztat musi mieć kasę?
Czy kasa fiskalna będzie obowiązkowa dla wszystkich – niezależnie od wysokości osiąganego obrotu, liczby i rodzaju usług?
Odpowiedź w artykule.

Czy współczesny warsztat samochodowy świadczący usługi mechaniczne może pracować bez uniwersalnego miernika warsztatowego?
Obserwując obecne pojazdy samochodowe i kierunki rozwoju instalacji elektryczno-elektronicznych wraz z całym ich osprzętem można stwierdzić, że nie jest to możliwe.
Jednak są warsztaty, w których pytanie o multimetr wywołuje zdziwienie, zaś natychmiastowa odpowiedź brzmi: tutaj wykonuje się tylko naprawy mechaniczne.
Później następuje krótki opis w stylu „wie Pan, wymiana klocków hamulcowych, układów rozrządu, podzespołów zawieszenia czy układów wydechowych”.
Przy tego typu pracach jakiekolwiek działania z multimetrem są absolutnie zbędne.
Jednak bardzo często przy naprawach mechanicznych dochodzi do wymiany podzespołów uszkodzonych na skutek kolizji.
Bardzo często w tych elementach są zamontowane różne czujniki, które można by było przed ich ponownym montażem sprawdzić poprzez pomiar np. rezystancji.
Taka kontrola ma celu uniknięcie ponownego zamontowania uszkodzonych elementów zwłaszcza w miejscach trudno dostępnych.
Jak w takich przypadkach korzystać z multimetru?
Jaki multimetr będzie przydatny w warsztacie mechanicznym?
Odpowiedź w numerze.

Sieci cyfrowe stanowią nowy rozdział w naprawie samochodu i chociaż spotykamy się z nimi na co dzień od co najmniej kilkunastu lat, to wciąż stanowią dla nas zagadkę, stwarzają problemy i często wywołują w nas zdenerwowanie.
To jednak nie rozwój techniki jest winny, a skomplikowanie sieci.
Mocno daje się to we znaki osobom, które nie bardzo chcą korzystać ze schematów, analizować topologię zainstalowanych sieci i żmudnie dochodzić do ukrytej usterki.
Elektrycy zazwyczaj nie mają z tym problemów, ale mechanicy niestety muszą się tego nauczyć.
Autor podaje kilka przykładów szybkiej kontroli sieci cyfrowych i sterowników.

Celem Unii Europejskiej jest stała poprawa bezpieczeństwa na drogach oraz ujednolicenie systemu badań technicznych pojazdów we wszystkich państwach członkowskich.
Doprowadzić ma do niego nowa dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady nr 2014/45/UE.
Państwa członkowskie mają czas do 20 maja 2017 r. na przygotowanie i ogłoszenie zmian przepisów niezbędnych do wykonania postanowień tej dyrektywy.
Od dnia 20 maja 2018 r. nowe przepisy krajowe powinny już obowiązywać i być stosowane.
W artykule omówiono ogólnie założenia nowej dyrektywy.





Aktualności



profiauto






SiteLock