Serwis Motoryzacyjny


Wydawca
PISKP
tel. (22) 811 26 06, redakcja@piskp.pl
fb

Czy współczesny warsztat samochodowy świadczący usługi mechaniczne może pracować bez uniwersalnego miernika warsztatowego?
Obserwując obecne pojazdy samochodowe i kierunki rozwoju instalacji elektryczno-elektronicznych wraz z całym ich osprzętem można stwierdzić, że nie jest to możliwe.
Jednak są warsztaty, w których pytanie o multimetr wywołuje zdziwienie, zaś natychmiastowa odpowiedź brzmi: tutaj wykonuje się tylko naprawy mechaniczne.
Później następuje krótki opis w stylu „wie Pan, wymiana klocków hamulcowych, układów rozrządu, podzespołów zawieszenia czy układów wydechowych”.
Przy tego typu pracach jakiekolwiek działania z multimetrem są absolutnie zbędne.
Jednak bardzo często przy naprawach mechanicznych dochodzi do wymiany podzespołów uszkodzonych na skutek kolizji.
Bardzo często w tych elementach są zamontowane różne czujniki, które można by było przed ich ponownym montażem sprawdzić poprzez pomiar np. rezystancji.
Taka kontrola ma celu uniknięcie ponownego zamontowania uszkodzonych elementów zwłaszcza w miejscach trudno dostępnych.
Jak w takich przypadkach korzystać z multimetru?
Jaki multimetr będzie przydatny w warsztacie mechanicznym?
Odpowiedź w numerze.





Aktualności



targi.paliwa










SiteLock