Serwis Motoryzacyjny


Wydawca
PISKP
tel. (22) 811 26 06, redakcja@piskp.pl
fb

Numer 10/2014

  

SerwisMotoryzacyjnynr102014okladkamalaWstęp Krzysztof Trzeciak

Informacje

Automechanika Frankfurt – zwycięzcy Innovation Award 2014

14  Targi Inter Cars

Badania techniczne

Nowa dyrektywa 2014/45/UE – Marcin Barankiewicz

Długi spadkowe Rafał Szczerbicki

Pojazdy specjalneKrzysztof Cieślak

Elektrodiagnostyka pojazdowa

Naprawa diesla w ciężarówkach – zadanie dla profesjonalistów

Kontrolowanie sterowników w sieci cyfrowejMikołaj Słupski

Multimetr w warsztacie mechanicznym Ignacy Horowski

Mechanika pojazdowa

Łańcuch, kasety i przegrzanie – silniki Saaba okiem mechanika – Jacek Dobkowski

Brak mocy w VW Passat – Mariusz Maksym

Technika samochodowa

Zawieszenia z podatną belką skrętną – Jacek Łęgiewicz

Mercedes-Benz Klasy C – Waldemar Mossakowski

Rynek

Profesjonalne doradztwo przy wymianach oleju pdf

Przegląd olejów silnikowych do samochodów osobowych pdf

Nowe oleje silnikowe na rynku pdf

Kasa fiskalna w warsztacie samochodowym – Michał Trzciński

W serwisie

Renault Twingo II 1.2 16V (2007÷2010)

 

Artykuł nawiązuje do dyskusji, która toczy się na łamach prasy fachowej, dotyczącej klasyfikacji pojazdów specjalnych.
Bardzo często są mylone podstawowe pojęcia, chociaż ustawa „Prawo o ruchu drogowym” oraz rozporządzenie ministra ds. transportu w zakresie rejestracji i dopuszczenia pojazdów do ruchu określają w miarę sensownie zagadnienia związane z pojazdami specjalnymi.
Całkowicie innym problemem jest brak szczegółowych wymagań w stosunku do niektórych pojazdów.
Stają przed nim diagności w momencie potwierdzania w SKP zmian konstrukcyjnych lub spełniania warunków dla potrzeb podatkowych.

Bardzo trafne spostrzeżenia zawarł w swoim artykule Mikołaj Słupski (odsyłam na str. 24),
pisząc, że elektrycy nie mają problemów z analizowaniem schematów instalacji,
ale mechanicy niestety muszą się tego nauczyć.
Muszą, bowiem coraz mniej podzespołów w samochodach nie jest podłączonych do sieci cyfrowej.
Powstaje jednak pytanie: czy jest wśród mechaników zainteresowanie poznaniem budowy i działania sieci, nie mówiąc już o podstawach elektrotechniki? Odpowiedź na to pytanie znajdziemy w artykule Ignacego Horowskiego, zamieszczonym na str. 26,
który zauważa „...znam kilkanaście warsztatów, w których pytanie o multimetr wywołuje zdziwienie, zaś natychmiastowa odpowiedź brzmi: tutaj wykonuje się tylko naprawy mechaniczne”.
Ponadto autor wymienia argumenty podparte przykładami z pracy warsztatowej, które mają przekonać do zakupu mierników i traktowania ich jako narzędzie niezbędne w każdym warsztacie mechanicznym.
W kolejnych artykułach zostaną w sposób przystępny opisane metody pracy z prostym multimetrem w zakresie przydatnym w naprawach mechanicznych.
Bez poznania nowoczesnych instalacji elektrycznych i sposobów posługiwania się multimetrem, nie wspominając bardziej zaawansowanych diagnoskopów, nie będzie można wkrótce naprawić auta i to w żadnym zakresie.
Uaktualniana na bieżąco wiedza techniczna jest potrzebna nawet w tak wydawałoby się prostej czynności, jaką jest dobór właściwego oleju do silnika.
Polecam przygotowaną na stronach 41-45 prezentację najnowszej oferty firm olejowych i zapraszam do lektury całego numeru





Aktualności













SiteLock