Serwis Motoryzacyjny


Wydawca
PISKP
tel. (22) 811 26 06, redakcja@piskp.pl
fb

Numer 3/2014

Obieg zamknięty i stała zmiana stanu skupienia czynnika chłodniczego nie ułatwiają zrozumienia procesów zachodzących w układzie klimatyzacji. Trudno więc sobie wyobrazić, co dzieje się we włączonej klimatyzacji. Jeszcze trudniejsze jest znalezienie przyczyny spadku wydajności klimatyzacji. Często mechanik musi opierać się na poszlakach, dysponując jedynie pomiarami ciśnienia i temperatur. Czy jest prostsza i szybsza metoda oceny stanu technicznego klimatyzacji? Odpowiedź w artykule.
W przypadku pojazdów wyposażonych w filtr cząstek stałych brak reakcji na zapalenie się lampki kontrolnej prowadzi do ponadnormatywnego zapełnienia sadzą tegoż filtra. Jednym z warunków, które muszą być spełnione podczas regeneracji aktywnej jest odpowiednia temperatura płynu chłodzącego silnik. Jakie skutki niesie zbyt niska temperatura silnika? Więcej w numerze.

Do mierzenia napięcia używa się woltomierza. W technice samochodowej najbardziej efektywnymi przyrządami pomiarowymi są próbnik diodowy i oscyloskop. Autor przedstawia przypadki, w jakich sprawdzą się oba przyrządy.

W artykule przedstawiono planowane zmiany w ustawie o podatku od towarów i usług oraz ich konsekwencje dla podatników użytkujących pojazdy w firmie

Wstęp

Informacje

  • Targi Techniki Motoryzacyjnej.TTM.2014 – nagrodzeni Złotym Medalem MTP

Badania techniczne

Elektrodiagnostyka pojazdowa

Mechanika pojazdowa

Wyposażenie warsztatowe

  • R134a zamiast R1234yf? – jak się uchronić przed zmieszaniem dwóch czynników w stacji klimatyzacji i w samochodzie

Technika samochodowa

  • Wypadków przyczyn kilka – Piotr Pijanowski
  • Aktywne układy skrętu kół tylnych – Jacek Łęgiewicz

Rynek

W serwisie

  • Seat Leon 2.0 16V FSi (2005÷2010)




Aktualności













SiteLock