Numer 2/2014
- Szczegóły
- Krzysztof Cieślak
- Kategoria: Numer 2/2014
Nie jest tajemnicą, że badania techniczne motocykli i motorowerów są przeprowadzane bardzo powierzchownie. W pewnym sensie użytkownikom tych pojazdów jest to na rękę. Jeżeli jednak ktoś chciałby, aby jego motocykl został sprawdzony szczegółowo, to musi dobrze rozejrzeć się w swojej okolicy w celu znalezienia stacji, która jest w stanie to zrobić. Autor opisuje krok po kroku poprawną procedurę badania jednośladu.
- Szczegóły
- Marcin Barankiewicz
- Kategoria: Numer 2/2014
1 stycznia tego roku weszły w życie zmiany do rozporządzenia w sprawie zakresu i sposobu przeprowadzania badań technicznych pojazdów oraz wzorów dokumentów stosowanych przy tych badaniach (DzU 2013 r., poz. 1675). Zmiany te były spowodowane (nr. 1’14 SM) koniecznością implementacji prawa unijnego. Po kilku dniach obowiązywania zmian i stosowania nowego prawa przez stacje kontroli pojazdów podczas przeprowadzania badań technicznych pojazdów, ujawniły się problemy praktyczne, związane z jego interpretacją. Jaki rodzaj problemów może pojawić się w SKP i czy są dziś odpowiedzi na wszystkie wątpliwości - zastanawia się autor artykułu.
- Szczegóły
- Redakcja SM
- Kategoria: Numer 2/2014
- Szczegóły
- Janusz Pokorski
- Kategoria: Numer 2/2014
- Szczegóły
- Rafał Szczerbicki
- Kategoria: Numer 2/2014
Artykuł powstał w związku z licznymi zapytaniami od byłych diagnostów, o skutki prawne decyzji administracyjnych cofających im prawo do wykonywania badań technicznych. Zasadnicze problemy rodzą dwie kwestie: od kiedy należy liczyć 5-letni okres, po upływie którego diagnosta może mieć ponownie wydane uprawnienia oraz czy taka osoba musi obecnie zdawać egzamin państwowy przeprowadzany przez dyrektora Transportowego Dozoru Technicznego.