Serwis Motoryzacyjny


Wydawca
PISKP
tel. (22) 811 26 06, redakcja@piskp.pl
fb

Numer 2/2014

Wstęp

Informacje z PISKP

Badania techniczne

Informacje z branży

Elektrodiagnostyka pojazdowa

Mechanika pojazdowa

  • Gasnące W 124 – Mariusz Maksym
  • Klejenie w mechanice cz. III – Wiesław Wielgołaski
  • Nierówna jakość – silniki Forda okiem mechaników – Jacek Dobkowski
  • Filtry w motocyklowych układach dolotowych – Rafał Dmowski

Technika samochodowa

  • Plażowicze – Piotr Pijanowski

Lakiernictwo i blacharstwo

  • Błędy montażowe kabin lakierniczych – Wiesław Wielgołaski

Rynek

W serwisie

  • Citroën Saxo 1.6i 16V (1996-2003)

 

Klient zgłaszający usterkę w swoim samochodzie często próbuje zasugerować, co jest uszkodzone. Taka sugestia klienta, polegająca na próbie znalezienia awarii nie na podstawie pomiarów technicznych, ale zasłyszanych wiadomości, czasami prowadzi warsztatowca w złym kierunku. Autor opisuje kilka takich przypadków z własnego doświadczenia.
W trakcie realizacji napraw instalacji elektrycznej, wykonywanych w pojazdach samochodowych, niezbędny jest dostęp do schematów elektrycznych. W celu ujednolicenia informacji zawartych w takich schematach opracowano wiele zasad dotyczących zarówno kolorystyki, przekrojów żył przewodów elektrycznych, jak i normalizacji oznaczeń zacisków. Z jakimi kolorami przewodów i oznaczeniami styków można się spotkać w praktyce? Odpowiedź w numerze.

Ciepły początek tegorocznej zimy oraz nowy temat alkomatów w ogólnopolskiej debacie skutecznie wygasiły dyskusję nad obowiązkową wymianą opon letnich na zimowe. Dobrze się stało, że zrezygnowano z narzucenia obligatoryjnego terminu wymiany opon przed zimą. Z jednej strony uniknięto tłoku w serwisach opon, z drugiej strony wyraźna przewaga opon zimowych nad letnimi zaznacza się dopiero przy bardzo ujemnych temperaturach i na śniegu, a takie warunki nie występują przecież każdej zimy. Wyniki badań porównawczych przyczepności obu rodzajów opon dla różnych temperatur prezentujemy na str. 42 i trzeba przyznać, że są one zaskakujące. O ile problem wymiany opon pomyślnie rozstrzygnęło Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju, pozostawiając decyzję zdrowemu rozsądkowi kierowcy, to już urzędnicy tego ministerstwa, tworząc zmiany do rozporządzenia w sprawie zakresu i sposobu przeprowadzania badań technicznych pojazdów, nie uniknęli powstania sporego zamieszania. O ujawniających się problemach z praktyczną interpretacją tych zmian pisze Marcin Barankiewicz w artykule na str. 5. Zarząd PISKP wystosował do Ministerstwa list z prośbą o wyjaśnienie nowych zapisów rozporządzenia. Należy mieć tylko nadzieję, że szybkie wyjaśnienie wątpliwości interpretacyjnych pozwoli sprawnie wdrożyć nowe zmiany do codziennych procedur w SKP.





Aktualności



targi.paliwa










SiteLock