Numer 2/2014
- Szczegóły
- Redakcja SM
- Kategoria: Numer 2/2014
Wstęp
Informacje z PISKP
Badania techniczne
- Nowelizacja procedury badań – problemy praktyczne – Marcin Barankiewicz
- Przywrócenie uprawnień diagnoście – Rafał Szczerbicki
- Badania techniczne jednośladów – praktyczne wskazówki – Krzysztof Cieślak
Informacje z branży
Elektrodiagnostyka pojazdowa
- Prawidłowe kodowanie wtryskiwaczy – dlaczego jest to takie ważne
- Trudności z zapalaniem – Mikołaj Słupski
- Lokalizowanie przyczyn usterki – czy korzystać z pomocy internetu? – Michał Trzciński
- Znakowanie przewodów i zacisków – Ignacy Horowski
Mechanika pojazdowa
- Gasnące W 124 – Mariusz Maksym
- Klejenie w mechanice cz. III – Wiesław Wielgołaski
- Nierówna jakość – silniki Forda okiem mechaników – Jacek Dobkowski
- Filtry w motocyklowych układach dolotowych – Rafał Dmowski
Technika samochodowa
- Plażowicze – Piotr Pijanowski
Lakiernictwo i blacharstwo
- Błędy montażowe kabin lakierniczych – Wiesław Wielgołaski
Rynek
- Nowa marka klocków hamulcowych na polskim rynku – Krzysztof Trzeciak
- Materiały filtracyjne w filtrach powietrza i oleju
- Porównanie przyczepności opon letnich i zimowych – czy opony letnie nadają się na bezśniegową zimę? – Janusz Pokorski
- Ile samochodów ma cofnięte liczniki? – raport z rynku aut używanych 46
W serwisie
- Citroën Saxo 1.6i 16V (1996-2003)
- Szczegóły
- Stanisław Mikołaj Słupski
- Kategoria: Numer 2/2014
- Szczegóły
- Ignacy Horowski
- Kategoria: Numer 2/2014
- Szczegóły
- Krzysztof Trzeciak
- Kategoria: Numer 2/2014
Ciepły początek tegorocznej zimy oraz nowy temat alkomatów w ogólnopolskiej debacie skutecznie wygasiły dyskusję nad obowiązkową wymianą opon letnich na zimowe. Dobrze się stało, że zrezygnowano z narzucenia obligatoryjnego terminu wymiany opon przed zimą. Z jednej strony uniknięto tłoku w serwisach opon, z drugiej strony wyraźna przewaga opon zimowych nad letnimi zaznacza się dopiero przy bardzo ujemnych temperaturach i na śniegu, a takie warunki nie występują przecież każdej zimy. Wyniki badań porównawczych przyczepności obu rodzajów opon dla różnych temperatur prezentujemy na str. 42 i trzeba przyznać, że są one zaskakujące. O ile problem wymiany opon pomyślnie rozstrzygnęło Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju, pozostawiając decyzję zdrowemu rozsądkowi kierowcy, to już urzędnicy tego ministerstwa, tworząc zmiany do rozporządzenia w sprawie zakresu i sposobu przeprowadzania badań technicznych pojazdów, nie uniknęli powstania sporego zamieszania. O ujawniających się problemach z praktyczną interpretacją tych zmian pisze Marcin Barankiewicz w artykule na str. 5. Zarząd PISKP wystosował do Ministerstwa list z prośbą o wyjaśnienie nowych zapisów rozporządzenia. Należy mieć tylko nadzieję, że szybkie wyjaśnienie wątpliwości interpretacyjnych pozwoli sprawnie wdrożyć nowe zmiany do codziennych procedur w SKP.