W dniach 9-10 października, w trakcie trwającej konferencji Impact Mobility Revolution przedstawiciele platformy ogłoszeniowej OTOMOTO oficjalnie ogłosili rozpoczęcie przygotowań do wdrożenia obowiązku publikowania numeru VIN w ogłoszeniach na ich platformie. Działaniom tym towarzyszy skierowana do klientów akcja marketingowa informująca o tym, czym jest numer VIN oraz co i gdzie da się sprawdzić na jego podstawie.
Decyzja OTOMOTO jest spełnieniem wieloletnich postulatów polskich dealerów. Przypomnijmy, że Związek Dealerów Samochodów prowadzi jednocześnie działania lobbingowe mające na celu wprowadzenie do polskiego prawa obowiązku umieszczania VIN w ogłoszeniach o sprzedaży pojazdów. Zwiększyłoby to pewność prawną przy procesie zakupu auta używanego oraz pozwoliło na zweryfikowanie pojazdu i jego historii bez konieczności kontaktowania się ze sprzedawcą. Ponadto byłoby ogromnym ułatwieniem dla firm oferujących usługę raportów historii pojazdu, z których Polacy korzystają coraz częściej.