Serwis Motoryzacyjny


Wydawca
PISKP
tel. (22) 811 26 06, redakcja@piskp.pl

Developed in conjunction with Ext-Joom.com



News

 

Uwaga:
zmiany w zasadach prenumeraty miesięcznika.
Więcej informacji w zakładce Prenumerata.

 

UNIMOT S.A., niezależny importer paliw ciekłych i gazowych notowany na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie, obejmie udziały w spółce Green Electricity sp. z o.o., operatorze platformy blinkee.city, która w Polsce i Europie oferuje usługi wynajmu elektrycznych skuterów i hulajnóg. Kwota inwestycji to maksymalnie 9,5 mln zł – która obejmie zakupione udziały oraz udostępnienie dodatkowego finansowania dla Green Electricity w zależności od potrzeb.

– Rynkowi elektromobilności przyglądamy się od dłuższego czasu. Chcemy mieć w nim swój udział poprzez współpracę z doświadczonym partnerem, który osiągnął już sukces. Platforma blinkee.city wybiła się spośród wielu innych i osiągnęła sukces nie tylko w Polsce, ale potrafiła go także przenieść na inne europejskie kraje, takie jak Szwecja, Hiszpania, Węgry czy Rumunia – wyjaśnia Adam Sikorski, Prezes Zarządu UNIMOT S.A.

– Naszą ideą było stworzenie alternatywnego środka transportu indywidualnego, który pozwalałaby użytkownikom na efektywne przemieszczanie się po mieście, bez względu na korki. Rozwiązanie miało być innowacyjne, łatwo dostępne oraz przyjazne środowisku. Zdecydowaliśmy się na wprowadzenie usługi wynajmu skuterów elektrycznych na minuty, w myśl idei sharing economy, która wciąż rośnie w siłę na całym świecie. Pierwszych 5 skuterów pod marką blinkee.city przygotowywaliśmy sami. Obecnie jeździ ich ponad 1500 w 22 miastach w 6 krajach Unii Europejskiej. W naszej flocie znajdują się także e-hulajnogi i rowery elektryczne. Mamy sprawdzone e-rozwiązania oraz rynki głodne tego typu projektów – zapewnia Marcin Maliszewski, CEO i współzałożyciel blinkee.city.

W ramach uzgodnionej współpracy, firmy planują wykorzystać także sieć stacji AVIA jako centrum obsługi elektromobilności w mniejszych miastach. – Doświadczenie związane z rozwojem sieci AVIA pozwoli zaoferować pakiet franczyzowy platformy blinkee.city w Polsce oraz innych krajach europejskich. Działania są obecnie w fazie planowania, ale widzimy ogromny potencjał. Chcemy maksymalnie wykorzystać szanse, jakie daje rozwój koncepcji sharing economy – dodaje Adam Sikorski. W Polsce sieć AVIA, która rozwijana jest w kraju przez spółkę UNIMOT, liczy już niemal 50 stacji. W całej Europie jest ponad 3 tys. stacji pod szyldem AVIA.

– Jesteśmy na etapie bardzo dynamicznego rozwoju. W zaledwie 3 lata zbudowaliśmy globalną społeczność liczącą niemalże 300 tys. zarejestrowanych użytkowników, którzy tylko w 2018 r. przejechali w sumie ponad 5 mln 600 tys. km. Wciąż jednak widzimy potencjał rynku polskiego i europejskiego stąd zapotrzebowanie na środki finansowe. Chcemy nie tylko powiększać floty w krajach, w których nasze jednoślady już funkcjonują, ale planujemy także ekspansję na kolejne państwa. Zależy nam również na tym, by rozwijać jakościowo aplikację obsługującą cały system, np. przez dodawanie kolejnych funkcjonalności tj. aktywny cennik czy kody rabatowe  – wyjaśnia Marcin Maliszewski.

Współczesny rynek motoryzacyjny rozwija się stopniowo w kierunku pojazdów elektrycznych oraz usług związanych z wynajmem i współdzieleniem tego typu pojazdów. Kraje inwestują w rozwijanie transportu niskoemisyjnego, m.in. ze względu na informacje o globalnym zanieczyszczeniu środowiska. W Europie przoduje pod tym względem Norwegia, w której w 2018 r. co trzeci kupiony samochód był elektryczny. W Polsce największą popularność zdobywają jednoślady elektryczne – skutery i hulajnogi, które z powodzeniem uzupełniają system nowoczesnej komunikacji miejskiej.

avia ropczyce 1

TEXA zawarła ważne porozumienie o współpracy z COBUS Industries GmbH, na podstawie którego niemiecki producent, światowy leader w zakresie zrównoważonej mobilności portów lotniczych, będzie zalecał wszystkim swoim warsztatom oraz warsztatom partnerskim stosowanie narzędzi TEXA AXONE Nemo i NAVIGATOR TXTs do komputerowej diagnostyki autobusów wykorzystywanych do transportu osób w obrębie lotniska.

Grupa COBUS, z siedzibą w Wiesbaden, od trzydziestu lat projektuje, produkuje oraz dystrybuuje autobusy lotniskowe, wraz z całym szeregiem usług posprzedażowych oraz usług wsparcia: obecnie jest już ponad 4000 pojazdów marki COBUS pracujących na 350 lotniskach w 100 krajach.
Urządzenie wizualizacyjne AXONE Nemo oraz interfejs pojazdu NAVIGATOR TXTs zostały wybrane ponieważ zapewniają serwisantom maksymalną wygodę użytkowania oraz imponującą szybkość pracy w każdych warunkach, zarówno w warsztacie, jak i w odniesieniu do prac wykonywanych poza nim. Pośród systemów elektronicznych, które TEXA opracowała specjalnie dla COBUS, znajdują się: Kontrola Silnika, Regulacja Silnik/Pojazd, Przekładnia, Wyświetlacz Wielofunkcyjny, System Network, Tachograf, oraz inne, dla wszystkich użytkowanych obecnie modeli, łącznie z tymi, które są wyposażone w najnowsze silniki Euro 6. Dostępne są również liczne, specjalistyczne funkcje diagnostyczne, regulacje oraz programowania.

“Fakt wyboru naszej Firmy przez niekwestionowanego, światowego lidera jakim jest Cobus napawa nas dumą i pozwala nam wejść do sektora transportu lotniskowego, dla nas nowego i bez wątpienia interesującego. Myślę, że niemieckie przedsiębiorstwo, poza naszą doskonałą technologią, doceniło także szerokie rozpowszechnienie marki TEXA, która za pośrednictwem swoich oddziałów oraz importerów dociera do ponad 100 krajów na całym świecie” – to słowa Luciano Martona, Dyrektora Generalnego Garage Equipment e Telemobility TEXA.

2019 cobus

 W dniach 4-6 czerwca 2019 roku odbyły się targi Automechanika Birmingham. Było to największe tego typu wydarzenie motoryzacyjne w Wielkiej Brytanii. Oczywiście nie mogło na nim zabraknąć reprezentantów firmy AS-PL, którzy prezentowali nowości produktowe i bestsellery na rynku brytyjskim.

Teren wystawienniczy był podzielony na trzy sekcje tematyczne, tj. Aftermarket, Garage Quarter i Vehicle Production. Uczestnicy targów mogli spotkać się z wystawcami na aż czterech obszernych halach. Na jednej z nich zlokalizowane było stoisko AS-PL (Hala nr 19 stoisko N164). Dodatkowo produkty AS-PL były pokazane podczas prezentacji nowych produktów w kategoriach Commercial Vehicle Shocase dot. pojazdów użytkowych oraz Remanufacturing Showcase.

„Na targach Automechanika Birmingham po raz kolejny byliśmy zaskoczeni rozmiarem imprezy jak i profesjonalizmem organizatorów. Liczba odwiedzających przekroczyła nasze oczekiwania, a nasza firma została zauważona przez wielu wystawców i uczestników, co pozytywnie wpłynie na rozpoznawalność naszej marki.” – podsumowuje wydarzenie Kevin Sharp, Regionalny Dyrektor Handlowy na region Wielkiej Brytanii, Irlandii, Australii i Oceanii w AS-PL. „Rynek brytyjski jest dla nas bardzo ważny, dlatego korzystamy z możliwości, aby nawiązać kontakt z jak największą liczbą nowych klientów, a także móc spotkać się obecnymi, bardzo ważnymi dla nas klientami” – wyjaśnia Kevin Sharp.

Automechanika Birmingham organizowana jest od 2016 roku i gromadzi wokół siebie profesjonalistów oraz pasjonatów motoryzacji.

Birmingham 1

W dniach 8 - 9.06 w Katowicach odbyły się największe krajowe targi motoryzacyjne – ProfiAuto Show. Ilość atrakcji, jaką zapewnili organizatorzy i ponad 150 wystawców obecnych na wydarzeniu, przekroczyła wszelkie oczekiwania, a rekordowa frekwencja tylko potwierdziła, że ProfiAuto Show to ważna impreza w kalendarzu każdego fana motoryzacji.

Blisko 46 000 gości nie może się mylić – targi ProfiAuto Show w Katowicach to najważniejsze Polskie wydarzenie branży motoryzacyjnej. Szesnasta edycja, która odbyła się w pierwszy weekend czerwca, okazała się rekordowa pod każdym względem. Odwiedzający mogli także natrafić na stoisko AS-PL (nr 70), które w oba targowe dni przeżywało prawdziwe oblężenie. Działo się tak za sprawą profesjonalnie zaprojektowanego i przygotowanego stoiska, a także atrakcji, które przyciągały osoby w każdym wieku.

„W tym roku podczas projektowania naszego stoiska postawiliśmy na funkcjonalność, elegancję i nowoczesność. Duża przestrzeń jaką dysponowaliśmy pozwoliła na przygotowanie miejsca zarówno dla spotkań biznesowych, a także na atrakcje dla osób odwiedzających nasze stoisko” – wyjaśnia Robert Snider, Dyrektor Marketingu w AS-PL Sp. z o.o. „Nasze główne atrakcje cieszyły się ogromnym zainteresowaniem. Tor samochodowy napędzany rowerami i quiz z zakresu wiedzy motoryzacyjnej zebrał mnóstwo dobrych opinii, a uczestnicy chętnie brali udział w obu aktywnościach” – podsumowuje Robert Snider.

Organizatorem targów ProfiAuto Show jest firma Moto-Profil, z którą od prawie dwóch lat współpracuje AS-PL Sp. z o.o.

„Kooperacja z firmą Moto-Profil to prawdziwa przyjemność” – mówi Wojciech Kuś, Regionalny Dyrektor Handlowy na rynek Europy Centralnej, Wschodniej i Azji w AS-PL Sp. z o.o. „Tegoroczne targi ProfiAuto Show były doskonałą okazją, aby spojrzeć na rozwój rynku motoryzacyjnego w Polsce. Ewolucja i rozwój polskich firm są znaczące, a duże zagraniczne korporacje coraz częściej przyglądają się naszemu rodzimemu rynkowi” – tłumaczy Wojciech Kuś.

W tym roku targi ProfiAuto Show zgromadziły blisko 46 000 gości, czyli o prawie 10 tysięcy więcej, niż podczas poprzedniej edycji. Dużą grupę zwiedzających stanowili fani motoryzacji, a także profesjonalni mechanicy samochodowi.

ProfiAuto Show 2019 2





Aktualności



profiauto






SiteLock