Serwis Motoryzacyjny


Wydawca
PISKP
tel. (22) 811 26 06, redakcja@piskp.pl

Developed in conjunction with Ext-Joom.com



News

  • Testy na Politechnice Krakowskiej wykazały, że produkowany przez Rafinerię
    w Jaśle olej silnikowy Revline zapewnia lepsze niż konkurencja moc silnika
    i moment obrotowy przy niższej temperaturze pracy
  • Olej produkowany przez Rafinerię w Jaśle uzyskał najlepsze wyniki w badaniach porównawczych dla olejów w klasie C3 przeprowadzonych na hamowni Politechniki Krakowskiej
  • Badania przeprowadzone na Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie udowodniły, że olej REVLINE ULTRA FORCE 10W-40 generuje najmniejsze opory tarcia wśród olejów w swojej klasie lepkościowej

Revline to nowa marka olejów samochodowych na polskim rynku, stworzonych przez największego, niezależnego producenta środków smarnych w Polsce – Rafinerię w Jaśle.

W lutym 2019 roku na Wydziale Mechanicznym Politechniki Krakowskiej przeprowadzono serię badań porównawczych olejów silnikowych w klasie lepkości SAE 5W30. Ich wynik pokazał, że silnik samochodu smarowany olejem Revline Ultra Force 5W30 C3 osiągnął wyższą moc niż ten sam silnik zalany olejami konkurencyjnych producentów: Castrol EDGE 5W-30, Total Quartz INEO MC3 5W-30 i Shell Helix Ultra 5W-30. Jednocześnie użycie oleju z Rafinerii w Jaśle pozwoliło na uzyskanie najwyższego momentu obrotowego (Nm) oraz najniższej temperatury w testowanym silniku.

- Testy na Politechnice Krakowskiej wykazały, że olej Revline nie ustępuje produktom uznanych producentów. Co więcej, przewyższamy konkurencję w tak kluczowych dla samochodu parametrach, jak moc silnika czy maksymalny moment obrotowy – mówi Wojciech Mora, Prezes Zarządu Rafinerii w Jaśle - Nasza przewaga nad konkurencją wynika między innymi z tego, że jako niezależny producent do każdej partii produkowanego oleju możemy wybrać najlepsze w naszej ocenie bazy olejowe i pakiety jakościowe. Konkurencja zazwyczaj stosuje własne bazy olejowe lub związana jest długookresowymi umowami z wąską grupą dostawców. Wyniki testów to potwierdzenie wewnętrznych badań pozwalających na uzyskanie najlepszej w naszych warunkach technologii, którą nazwaliśmy M-Active. To aktywne molekuły, które przylegają do metalowych części silnika zapewniając lepszą ochronę. Użycie M-Active aktywuje moc silnika, utrzymuje jego parametry na wysokim poziomie i w konsekwencji poprawia osiągi samochodu – dodaje.

Marek Fajferek, Dyrektor ds. rozwoju produktu i marketingu Rafinerii w Jaśle:

-Testy pokazały, że silnik smarowany olejem Revline Ultra Force 5W30 wykorzystuje swoją optymalną moc, dzięki zmniejszeniu strat podczas pracy jednostki silnikowej. Przewaga wynika z generowania większej siły przenoszonej na wał pojazdu. Pośrednio wpływa to na uzyskanie lepszego momentu obrotowego i dynamikę samochodu. W zakresie emisji spalin nie wystąpiły żadne znaczące różnice pomiędzy olejem Revline i testowanymi produktami konkurencji. Wynik testów oznacza, że dzięki użyciu oleju Revline jazda samochodem może być bardziej dynamiczna.

Potwierdzeniem skuteczności technologii M-Active, stosowanej w produkcji olejów Revline są badania przeprowadzone na Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie w obecności olejów Revline Ultra Force 10W-40, Shell Helix 10W-40 oraz Total Quartz 10W-40, w temperaturze 90°C. Badano współczynnik tarcia w ślizgowym styku smarowanym olejem. W grupie olejów 10W-40 najmniejsze opory podczas tarcia stwierdzono w obecności oleju Revline 10W-40

Marek Fajferek:

Badania oleju Revline Ultra Force 10W-40 na AGH w Krakowie potwierdzają skuteczność technologii M-Active. M-Active to aktywne molekuły, które dzięki swojej unikalnej fizykochemii przylegają do metalowych części silnika zapewniając lepszą ochronę i warunki pracy.  W badaniu okazało się, że olej Revline Ultra Force 10W-40, dzięki swojej unikalnej formule, tworzy film olejowy najbardziej odporny na czynniki zewnętrzne, przez co opory tarcia są mniejsze niż w przypadku olejów konkurencji w tej samej klasie jakościowej i lepkościowej.

Sześć faktów o testach na Politechnice Krakowskiej i AGH

  • Celem badań porównawczych przeprowadzonych w Instytucie Pojazdów Samochodowych i Silników Spalinowych na Politechnice Krakowskiej było porównanie wybranych parametrów pracy silnika samochodu smarowanego olejami Revline Ultra Force z produktami marek Castrol, Total, oraz Shell dostępnymi na rynku polskim.
  • Testy porównawcze zostały wykonane dla syntetycznego oleju silnikowego Revline Ultra Force 5W-30 C3 opartego o technologię M-Active i produktów Castrol EDGE 5W-30, Total Quartz INEO MC3 5W-30 i Shell Helix Ultra 5W-30
  • Zakres badań obejmował maksymalną moc silnika, maksymalny momentu obrotowy, temperaturę oleju w misce olejowej oraz skład spalin dla różnych rodzajów olejów zastosowanych w silniku samochodu badawczego.
  • Do testów na Politechnice Krakowskiej wykorzystano samochód osobowy Ford Fiesta wyposażony w silnik z zapłonem iskrowym o pojemności 1242cm3 o mocy 60KM,
  • Badania lepkościowe na Akademii Górniczo-Hutniczej wykonano w obecności olejów w klasie lepkościowej 10W-40 – Revline Ultra Force 10W-40, Shell Helix 10W-40 oraz Total Quartz 10W-40, w temperaturze 90°C na tribotesterze typu kula-tarcza, który wyposażony jest w komorę grzewczą do prowadzenia procesu tarcia w podwyższonej temperaturze.
  • Na AGH badano współczynnik tarcia pary stal S355 – stal 100Cr6 w ślizgowym styku smarowanym olejami
    5W-30 oraz 10W-40. Okazało się, że najlepsze właściwości smarne wykazują oleje klasy 5W-30 i podczas tarcia z ich udziałem współpraca była najbardziej stabilna, ale same badania nie wykazały drastycznych różnic, a współczynnik tarcia praktycznie jest jednakowy i różnica jest prawie niewykrywalna. W grupie olejów 10W-40 najmniejsze opory podczas tarcia stwierdzono w obecności oleju Revline 10W-40.

***

Rafineria w Jaśle to największy w Polsce, niezależny producent olejów dla motoryzacji i przemysłu. Wszystkie oferowane przez spółkę produkty (zarówno oleje dla motoryzacji Revline, jak i oleje dla przemysłu i środki smarne dostępne pod marką Jasol) spełniają wyśrubowane normy, określone przez producentów samochodów, maszyn i urządzeń dla przemysłu. Potwierdzeniem jakości produktów z Rafinerii w Jaśle jest także orzecznictwo niezależnego akredytowanego laboratorium czy certyfikat ISO. Dzięki rygorystycznym wymogom kontroli produkcji Rafineria w Jaśle uzyskała również certyfikat AQAP, dopuszczający do stosowania przez siły zbrojne NATO.

Więcej informacji na stronach: https://www.rwj.com.pl/pl/ i www.revline.pl

Olej Revline Badania grafika 15 04 2019 2

  • Wadliwie działający alternator, rozrusznik, awarie czujników czy usterki centralnego zamka lub stacyjki – według mechaników to najczęstsze problemy z elektryką w samochodach jeżdżących po polskich drogach.
  • Awarie układów elektrycznych to jedne z najczęściej zgłaszanych przez kierowców typów usterek, które mają wpływ na prawidłowe funkcjonowanie wielu innych podzespołów.
  • Japońskie i niemieckie samochody najlepsze pod względem niezawodności układów elektrycznych. 

Na 4 w 6-stopniowej, szkolnej skali polscy mechanicy ocenili stan układów elektrycznych w samochodach jeżdżących po naszych drogach. To kolejne zestawienie przygotowane na podstawie „Rankingu awaryjności samochodów według polskich mechaników” opracowanego przez markę ProfiAuto. Najlepsze oceny otrzymały auta niemieckich i japońskich marek – Toyota Yaris II, Honda Civic VIII i Audi A4 (B5), a najgorsze francuskich – m.in. Renault Scénic III i Peugeot 307.

– Awarie związane z układami elektrycznymi to jedne z najczęściej zgłaszanych przez kierowców typów usterek. Przyczyn jest wiele i mogą mieć bardzo różne źródła, np. zwarcie w instalacji, przepalenie bezpiecznika czy chociażby rozładowanie akumulatora. Trzeba pamiętać, że układy elektryczne są bardzo skomplikowane i delikatne, a przy tym pracują w ciężkich warunkach eksploatacyjnych. Ich usterka często wpływa także na inne podzespoły odpowiadające za bezpieczeństwo podczas jazdy i właściwe prowadzenie samochodu. Mamy wiosnę, czyli czas, kiedy chętniej będziemy jeździli na różne wycieczki czy weekendy ze znajomymi lub rodziną. Dlatego nie warto bagatelizować sygnałów ostrzegawczych wysyłanych przez samochód i warto w miarę szybko udać się do specjalisty i zweryfikować, czy z naszym pojazdem wszystko jest w porządku – mówi Łukasz Kopiec, dyrektor marketingu ProfiAuto.

Pewnych awarii przewidzieć się nie da, ale części można uniknąć  

Najlepiej w rankingowym zestawieniu wypadły samochody niemieckich i japońskich marek, które równo po połowie podzieliły miejsca w pierwszej dziesiątce z najlepszymi wynikami. Warto w tym miejscu dodać, że są wśród nich samochody ze wszystkich grup cenowych uwzględnionych w rankingu, czyli w przedziałach od 20 do 30 tysięcy złotych, od 10 do 20 tysięcy, jak i te z najniższej półki cenowej – do 10 tysięcy złotych. Co ciekawe, wśród najgorzej ocenianych samochodów ok. 80% stanowią auta francuskie, również ze wszystkich grup cenowych. 

- Usterek związanych z elektryką w aucie może być naprawdę wiele, tak samo jak ich przyczyn, a  kierowcy niestety nie mają praktycznie żadnego wpływu na ich wystąpienie. Tutaj nie sprawdza się maksyma – jak dbasz, tak masz.  Trudno jest więc przewidzieć kiedy i czy w ogóle usterka może mieć miejsce, ponieważ jej wystąpienie wynika głownie z budowy układów elektrycznych. Dla przykładu w samochodach francuskich sterowniki, moduły i bezpieczniki umieszczone są często w miejscach narażonych na wilgoć, co powoduje ponadprzeciętną awaryjność. Oprócz tego producenci samochodów znad Sekwany usilnie próbują wyróżnić się spośród konkurencji nowinkami technologicznymi, które fazę testu często przechodzą bezpośrednio na drodze.  Powoduje to frustrację u kierowców, gdyż nieprzewidziane awarie uniemożliwiają sprawną podróż – podkreśla Mariusz Maksym, specjalista ProfiAuto.  – Inna jest filozofia produkcji samochodów japońskich, która wyróżnia się mocną powściągliwością w stosowaniu niesprawdzonych rozwiązań, co oczywiście znajduje swoje odzwierciedlenie na wysokich pozycjach w rankingu awaryjności – dodaje Mariusz Maksym.

Stan układów elektrycznych w poszczególnych grupach cenowych

Wśród samochodów o wartości do około 10 tysięcy złotych, mechanicy najwyższą ocenę (5) wystawili Audi A4 (B5). W tym modelu stwierdzono najmniej awarii lub nie zgłaszano ich wcale. Najniższą notę (2,7) w tym przedziale cenowym uzyskały dwa modele samochodów Renault - Laguna II i Mégane II. W obu zwracano uwagę przede wszystkim na awarie: sterowników UPC/BSI, czujników ciśnienia w oponach, cewek zapłonowych, a także szereg usterek związanych z lampami, zamkami, blokadą kierownicy czy szybami. 

W przedziale od około 10 do 20 tysięcy złotych najlepiej wypadła Toyota Yaris II (5,0), która uzyskała jednocześnie najwyższą ocenę układów elektrycznych w całym rankingu (razem z Hondą Civic VIII z wyższej grupy cenowej). W tym modelu mechanicy nie stwierdzali praktycznie żadnych usterek. Najgorzej w tej grupie cenowej wypadł Peugeot 307 (2,7). Jego elektryka została oceniona jako słaba przez mechaników, ale przede wszystkim przez kierowców skarżących się na konieczność częstych wizyt w warsztacie w celu usunięcia jakiegoś problemu. Do najczęstszych należały awarie cewki zapłonowej, nieszczelne zabezpieczenia przewodów i wilgoć wewnątrz układów oraz szereg ogólnych, często powtarzających się usterek, jak np. awarie czujników.

W ostatniej grupie cenowej od około 20 do około 30 tysięcy złotych najlepszy wynik (5,0) uzyskała Honda Civic VIIII. To model, w którym mechanicy mieli najmniej zgłoszeń dotyczących układów elektrycznych. Nie oznacza to jednak, że w tym modelu awarie układu zupełnie nie występują. Wśród usterek typowych dla niego zgłaszano np. uszkodzenia ekranu prędkościomierza. Wielkim przegranym zestawienia w tej grupie jest Renault Scénic III (2,6), który jednocześnie jest modelem najgorzej ocenionym pod względem elektryki w całym „Rankingu awaryjności samochodów według polskich mechaników”.

tabelka awaryjnosci elektryka

Metodologia badania:

Badanie przeprowadzono wśród 1300 polskich mechaników w okresie lipiec-sierpień 2017 r. metodą CATI. Mechanikom zadano 4 pytania dotyczące trzech wybranych modeli spośród 50 najpopularniejszych (wybranych na bazie analizy popularności z Google Trends). Ankietowani na podstawie swojego doświadczenia wskazywali pięć najczęściej pojawiających się typów usterek danego modelu. Oceniali niezawodność auta w skali 1-6 w kategoriach: karoseria, układ elektryczny, napęd, zawieszenie. Wskazywali najlepszą (najmniej zawodną) wersję silnika wybranego modelu, a także odpowiadali na pytanie: „Czy poleciłby Pan ten samochód lubianemu członkowi rodziny?”. Szczegółowe wyniki badania można znaleźć na stronie www.profiauto.pl/raport

Niespełna dwa miesiące pozostały do szesnastej edycji targów ProfiAuto Show, które odbędą się
w Katowicach w dniach 8-9 czerwca. W ich programie - jak co roku wiele atrakcji dla fanów motoryzacji i rozbudowana część szkoleniowa dla fachowców z branży automotive.
Na specjalistów czekają m.in. DemoVany z najnowszymi narzędziami, prezentacje technicznie oraz „Strefa Mechanika” w samym sercu Spodka.  

Specjalistyczne szkolenia i duży nacisk na część merytoryczną to znak rozpoznawczy ProfiAuto Show. W ubiegłym roku mechanicy stanowili aż ¼ wszystkich gości odwiedzających imprezę, więc podczas edycji 2019, zgodnie z jej hasłem przewodnim, organizatorzy jeszcze mocniej „Napędzą pasją” pracowników i właścicieli warsztatów. Potwierdzeniem jest bogaty w wydarzenia branżowe program szkoleń i prezentacji technicznych. Zaplanowano m.in. prelekcje dotyczące diagnostyki komputerowej, elektryki i elektroniki samochodowej oraz konserwacji kluczowych układów.

– Uczestnicy targów będą mogli korzystać z całej gamy szkoleń organizowanych przez liderów rynku automotive. Prezentacje odbędą się zarówno w salach szkoleniowych, jak i na stoiskach wystawców. Co roku układamy program szkoleń z myślą o tym, żeby poruszał istotne kwestie i gorące trendy, odpowiadając na potrzeby zmieniającego się rynkumówi Mariusz Maksym, koordynator sieci ProfiAuto Serwis.

Tematy poruszane podczas targów będą związane np. z diagnostyką układów hamulcowych z wykorzystaniem specjalistycznych przyrządów, regulacją i ustawieniem świateł m.in. typu Matrix i LED czy serwisem klimatyzacji samochodowej, z naciskiem na zmniejszenie zanieczyszczenia środowiska. Nie zabraknie również nowinek i ciekawostek technologicznych – takich, jak prezentacja myjki filtrów DPF czy omówienie działania systemu ADAS służącego do kalibracji kamer montowanych w samochodach.

Dodatkowo w sobotę, 8 czerwca, odbędzie się szkolenie z zakresu ustawy o F-Gazach, które zakończy się otrzymaniem europejskiego certyfikatu. Uczestnicy poznają własności czynników chłodniczych i ich wpływ na środowisko, dowiedzą się jakie środki ostrożności należy zachować przy obsłudze klimatyzacji samochodowych, jak postępować z butlą zawierającą czynnik chłodniczy oraz jak prawidłowo podłączać i odłączać zestaw do odzyskiwania F-Gazów. Dodatkowe informacje  o szkoleniach znajdują się na stronie www.profiautoshow.pl.

Podczas ProfiAuto Show 2019 powstanie także specjalna Strefa Mechanika. Po raz pierwszy w historii wydarzenia znajdzie się ona w samym sercu Spodka. Jej centrum stanowić będzie idealny warsztat przygotowany w technologii VR – absolutna nowość na katowickich targach. Strefa będzie też miejscem ogólnodostępnych szkoleń oraz prezentacji nowoczesnych narzędzi i rozwiązań ułatwiających codzienną pracę mechaników. Odbędą się tam pokazy wyposażenia warsztatowego, prezentacja oferty wystawców, konkursy, a także rywalizacja o Puchar Mechanika ProfiAuto Serwis z wartościowymi nagrodami, w tym m.in. wyważarką, 30-tonową prasą, zestawami kluczy oraz voucherami na Tor Jastrząb.

ProfiAutoShow Szkolenia 4

AS-PL poszerzyła swoją ofertę o alternator numer A0658S, który jest produktem marki AS. Model nowego produktu należy do linii Standard i oznacza całkowitą niezależność i pewność rozruchu gwarantowaną przez markę. Produkt można zastosować m.in. w modelu John Deere 120D, John Deere 160DLC, John Deere 210G, John Deere 2154, John Deere 270DLC, John Deere 290DLC, Volvo A30D.
AS-PL Sp. z o.o. posiada w swojej ofercie ponad 17 000 pozycji asortymentowych odpowiadających blisko 250 000 numerów referencyjnych. Szeroki wybór modeli podzielony jest na trzy linie produktowe: Economy, Standard oraz Premium. W ofercie znajdują się części i podzespoły do samochodów osobowych, ciężarowych, maszyn rolniczych, jednostek pływających, motocykli oraz dla rynku przemysłowego.
Oferowane przez Spółkę towary podlegają surowym procedurom testowym. Dostarczanie niezawodnych produktów to najważniejszy cel AS-PL, który jednocześnie stanowi misję przedsiębiorstwa. Wszystkie alternatory oraz rozruszniki oferowane przez spółkę, testowane są na specjalistycznych maszynach, a wyniki testów dołączane do oferowanych produktów.

A0658S

Pod hasłem „Shell Helix Wyższa Szkoła Jazdy” wystartował pierwszy ogólnopolski konkurs sprzedażowy olejów silnikowych Shell Helix skierowany do niezależnych warsztatów samochodowych. Nagrodą jest 100 zaproszeń na szkolenie z doskonalenia technik jazdy z Michałem Kościuszko, kierowcą rajdowym, Wicemistrzem Rajdowych Mistrzostw Świata Juniorów. https://vimeo.com/329781208   Konkurs trwa do końca maja 2019 roku.

W konkursie mogą wziąć udział niezależne warsztaty samochodowe oraz firmy świadczące usługi związane z naprawą lub konserwacją aut osobowych. Aby wziąć udział w akcji należy zarejestrować się na stronie www.shellhelixwyzszaszkolajazdy.pl  i do 31 maja zbierać punkty za zakupy wybranych syntetycznych olejów silnikowych Shell Helix u autoryzowanych dystrybutorów i partnerów Shell Helix. 100 osób z największą liczbą punktów weźmie udział w jednodniowym szkoleniu z technik doskonalenia jazdy, które odbędą się w połowie czerwca 2019 roku na Autodromie Jastrząb pod czujnym okiem Michała Kościuszko, kierowcy rajdowego i Wicemistrza Rajdowych Mistrzostw Świata Juniorów oraz instruktorów z jego szkoły jazdy.

Shell Helix Wyższa Szkoła Jazdy to pierwszy ogólnopolski konkurs organizowany przez Shell w Polsce dla niezależnych warsztatów samochodowych. Zdecydowaliśmy się na prostą mechanikę akcji i postawiliśmy na atrakcyjną nagrodę. Chcemy zachęcić niezależne warsztaty do poznania oferty olejowej Shell, szczególnie nowych olejów silnikowych Shell Helix Ultra 0W o niskiej lepkości oraz sprawdzenia swoich umiejętności prowadzenia auta na profesjonalnym torze, pod okiem najlepszych instruktorów. Zaangażowanie Michała Kościuszki w tę akcję daje nam pewność, że będzie to prawdziwa wyższa szkoła jazdy.

Justyna Goraj, Specjalista do spraw Marketingu B2C w Shell Polska

Konkurs potrwa do końca maja 2019 roku. Zwycięzców poznamy w pierwszych dniach czerwca, a finał akcji, odbędzie się 10 i 11 czerwca 2019 roku na Autodromie Jastrząb. Zwycięzcy nauczą się jeździć technicznie i panować nad samochodem w trudnych sytuacjach drogowych. Skorzystają m.in. ze stanowisk jazdy po płycie poślizgowej, hamowania awaryjnego oraz przejazdu nawadnianym wzniesieniem. W ramach codrive przejadą się również na fotelu pasażera z Michałem Kościuszko. Do dyspozycji uczestników będą także symulatory zderzeń i dachowania. Na zakończenie dnia wezmą udział w uroczystej kolacji.

Więcej informacji o konkursie na stronie: www.shellhelixwyzszaszkolajazdy.pl

Shell Helix key visual 11 04 2019





Aktualności



targi.paliwa


profiauto


profiauto






SiteLock