Serwis Motoryzacyjny


Wydawca
PISKP
tel. (22) 811 26 06, redakcja@piskp.pl
fb


News

Najbliższy termin szkolenia dla kandydatów na diagnostów i uzupełniającego dla diagnostów to 15 MARCA 2021 r. - SĄ JESZCZE 2 WOLNE MIEJSCA.

Organizatorem kursu jest Polska Izba Stacji Kontroli Pojazdów, która jest organizacją wpisaną do Rejestru Instytucji Szkoleniowych pod numerem 2.14/00210/2008, w związku z tym istnieje możliwość sfinansowania szkolenia przez Urząd Pracy. 

W związku z bardzo dużym zainteresowaniem naszym kursem, oprócz już zaplanowanych terminów, odbędzie się on dodatkowo, w dniach 12 - 28 kwietnia 2021 r. - BARDZO SERDECZNIE ZAPRASZAMY.

Więcej inforamcji nahttps://piskp.pl/szkolenia-diagnostow/

UWAGA: SZKOLENIE ODBYWA SIĘ Z ZACHOWANIEM REŻIMU SANITARNEGO

Karol szkolenie 2020 06

Od 1 maja 2021 roku, aby pomóc konsumentom w podejmowaniu świadomych decyzji, UE wprowadza nowy system etykietowania opon. Bardziej paliwooszczędne opony to mniej emisji - nowe etykiety opon UE pomogą je wybrać, informując o efektywności paliwowej, przyczepności na mokro i poziomie hałasu. Opony odpowiadają za od 20% do 30% zużycia paliwa przez pojazd, dlatego wybór bardziej efektywnych paliwowo opon może pomóc zmniejszyć emisje CO2.  

Każdy dystrybutor opon od 1 maja 2021 roku, musi zapewnić:

  • wyraźnie widoczną etykietę na oponie w punkcie sprzedaży
  • dostęp cyfrowy i na żądanie w formie drukowanej do karty informacyjnej produktu
  • w przypadku braku fizycznego opony w sklepie i jeżeli jest sprzedawana ona online informacje muszą zostać dostarczone w formie cyfrowej
  • obowiązkowo za każdym razem, gdy dany typ opony jest promowany lub prezentowany w reklamie wizualnej lub innych materiałach promocyjnych, informacje o etykiecie opony są prezentowane - cyfrowo lub w formie drukowanej
  • odpowiednie symbole właściwości użytkowych i zadeklarowane klasy/wartości na etykiecie są podane na liście produktów

Więcej informacji, kliknij tutaj.

Opony nowe oznakowanie

Bosch i Microsoft łączą siły, aby stworzyć platformę cyfrową, która zintegruje samochody z wirtualną chmurą obliczeniową. Celem współpracy jest uproszczenie i przyspieszenie rozwoju i aktualizacji oprogramowania pojazdów w całym okresie ich eksploatacji, zgodnie z normami jakości branży motoryzacyjnej. Nowa platforma będzie oparta na usłudze Microsoft Azure i będzie zawierać moduły oprogramowania Bosch. Rozwiązanie pozwoli na tworzenie i zdalne aktualizowanie oprogramowania jednostek sterujących i komputerów pojazdów.

Kolejnym celem współpracy będzie opracowanie narzędzi, które poprawią efektywność procesu tworzenia oprogramowania. Zwiększy to innowacyjność i zmniejszy koszty prac, także w projektach, w których uczestniczy kilka firm. Dla kierowców platforma ta będzie oznaczać szybszy dostęp do nowych funkcji i usług cyfrowych w ich pojazdach. Wspólny projekt połączy obszerną wiedzę ekspercką w zakresie oprogramowania, elektroniki i systemów wiodącego dostawcy branży motoryzacyjnej jakim jest Bosch, z know-how w dziedzinie inżynierii oprogramowania i chmur obliczeniowych, którym dysponuje Microsoft. Obie firmy zamierzają wdrożyć nową platformę cyfrową dla pierwszych prototypowych pojazdów do końca 2021 roku. Więcej wiadomości, kliknij tutaj.

BOSCH microsoft

Współczesne silniki wykorzystują układy doładowania przy jednoczesnym zmniejszeniu pojemności skokowej. Powoduje to zwiększenie obciążeń w trakcie ich pracy. Skutkiem wysokich obciążeń jest wzrost tarcia, które może przyczynić się do spadku wydajności silnika nawet o 10%.

Nowy Castrol EDGE 0W-20 C5 technologią Fluid TITANIUM adaptuje się do aktualnie panujących warunków w czasie, gdy wzrasta ciśnienie. Staje się mocniejszy pod obciążeniem i nie dopuszcza do kontaktu metalowych elementów, zmniejszając tarcie i uwalniając maksymalną moc silnika. Dzięki temu chroni silnik przed zużyciem przez cały okres między wymianami oleju. Zapewnia również redukcję zużycia paliwa i wysoką ochronę silnika w niskich temperaturach.

Castrol EDGE 0W-20 C5 jest przeznaczony do silników benzynowych i Diesla, w których ich producenci zalecają stosowanie oleju silnikowego w jakości ACEA C5, API SP, ILSAC GF-6 i lepkości 0W-20. Więcej informacji, kliknij tutaj.

Castrol EDGE 0W 20 C5

Shell ogłosił dziś, że będzie oferować klientom neutralne pod względem emisji dwutlenku węgla oleje i środki smarne przeznaczone do samochodów osobowych, ciężarowych z silnikami wysokoprężnymi oraz dla przemysłu. Poszerzenie oferty jest ważnym elementem długoterminowej strategii Shell, której celem jest pomoc klientom kupującym środki smarne w realizacji ich potrzeb w zakresie zrównoważonego rozwoju.

Dzięki wprowadzeniu na rynek neutralnych emisyjnie środków smarnych Shell zrekompensuje emisje z całego cyklu życia ponad 200 milionów litrów nowoczesnych syntetycznych środków smarnych. Odpowiada to wycofaniu z ruchu 340 tysięcy samochodów i ma zrównoważyć emisje 700 tysięcy ton CO2 rocznie. W Europie obejmie to rekompensatę ponad 60 milionów litrów środków smarnych, co odpowiada wycofaniu z ruchu 130 tysięcy samochodów i ma zrównoważyć emisje około 280 tysięcy ton CO2 rocznie. Film oraz więcej wiadomości, kliknij tutaj.

SHELL neutralność emisyjna





Aktualności



profiauto





SiteLock