Serwis Motoryzacyjny


Wydawca
PISKP
tel. (22) 811 26 06, redakcja@piskp.pl

Developed in conjunction with Ext-Joom.com



News

 

Uwaga:
zmiany w zasadach prenumeraty miesięcznika.
Więcej informacji w zakładce Prenumerata.

 

Hyundai zaprezentował pierwszy szkic modelu Hyundai i10 Nowej Generacji. Światowa premiera samochodu planowana jest podczas Targów Motoryzacyjnych we Frankfurcie (IAA) we wrześniu. Najnowszy model z gamy „i” koreańskiego producenta samochodów cechuje dynamiczny wygląd, który podkreślają kontrasty między miękkimi powierzchniami i ostrymi liniami. Proporcje nowego modelu zostały zdefiniowane na nowo. Zmianie uległa szerokość, wysokość i rozmiar kół, dzięki czemu samochód zyskał energetyczny i zwinny wygląd. Nowy Hyundai i10 wyróżnia się wśród samochodów segmentu A młodzieńczym i dynamicznym designem. Sportowy charakter modelu akcentuje szeroki grill z wkomponowanymi światłami do jazdy dziennej. Trójkątne przetłoczenia podkreślają szerokość i sylwetkę samochodu, a także poprawiają jego aerodynamikę. Charakterystyczny słupek C w kształcie litery X wyróżnia się z daleka i przyciąga wzrok do zamontowanego na nim logotypu Hyundai. 

Nowy Hyundai i10 będzie wyposażony w szereg rozwiązań z zakresu bezpieczeństwa oraz łączności. Blue Link®, Apple Car Play, Android Auto, bezprzewodowe ładowanie smartfona oraz kamera cofania pozwolą na czerpanie przyjemności z jazdy bez ograniczeń. System ostrzegania przed kolizjami czołowymi (FCA) używa przedniego czujnika radarowego do wykrywania nie tylko samochodów, ale także pieszych i rowerzystów. Samochód standardowo wyposażony jest w asystenta utrzymywania pasa ruchu (LKAS) oraz system monitorujący poziom koncentracji uwagi kierowcy (DAA). Kierowcy nowego i10 mogą także dodać jako opcję asystenta świateł drogowych (HBA). Hyundai i10 Nowej Generacji ma ambicje, aby stać się nowym liderem segmentu.

szkic i10 nowej generacji

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami SGB-Bank S.A. oraz Banki Spółdzielcze SGB rozpoczęły udostępnianie swoim klientom usług Google Pay i BLIK. Od 31 lipca 2019 roku umożliwiono klientom korzystającym z usług banków zrzeszonych w Spółdzielczej Grupie Bankowej dokonywana płatności mobilnych.

To bardzo ważna i nad wyraz pozytywna wiadomość dla prawie półtora miliona klientów naszej Grupy – mówi Mirosław Skiba, prezes Zarządu SGB-Banku SA. – Przyjmujemy najwyższe standardy bankowości mobilnej, oferując nowoczesne usługi płatnicze przede wszystkim mieszkańcom mniejszych miast i wsi. To pierwszy etap naszych intensywnych działań na rynku usług mobilnych. Chcemy, by Banki Spółdzielcze SGB, tak bliskie lokalnym społecznościom, stały się synonimem banków nowoczesnych, przyjaznych klientomi wykorzystujących cały arsenał współczesnych narzędzi informatycznych.

Klienci Banków Spółdzielczych SGB mogą od dziś dokonywać płatności mobilnych. Udostępnienie usługi BLIK i Google Pay to pierwszy etap mobilnego przyspieszeniaw sektorze bankowości spółdzielczej – SGB pracuje równolegle nad kolejnymi usługami w tym obszarze, już wkrótce planuje wprowadzenie Apple Pay i Garmin Pay.

- Jesteśmy dumni z tego, że płatności mobilne BLIK są już dostępne dla klientów Banków Spółdzielczych SGB. Naszą ambicją jest umożliwienie płacenia w ten sposób każdemu, kto korzysta z usług bankowych. Płatności mobilne to najwygodniejszy i najbezpieczniejszy sposób rozliczeń. Wierzymy, że klienci banków spółdzielczych bardzo docenią to rozwiązanie – mówi Dariusz Mazurkiewicz, prezes Polskiego Standardu Płatności, operatora systemu BLIK.  

BLIK stał się jedną z najczęściej wybieranych metod płatności w internecie. Od końca 2018 roku jest wykorzystywany częściej niż karty płatnicze. Wystarczy, jako sposób płatności za zakupy w internecie wybrać BLIK, wpisać na stronie sklepu sześciocyfrowy kod wygenerowany w swojej aplikacji mobilnej, następnie zatwierdzić go PINem. Polacy zrealizowali w 2018 roku ponad 91 mln transakcji BLIKIEM. Łączna wartość transakcji zrealizowanych w 2018 roku przekroczyła 12 mld złotych; dla porównania – w roku 2017 było to 4,5 mld zł.

Google Pay z kolei to proste, bezpieczne i wygodne płatności mobilne. Dzięki temu rozwiązaniu klienci SGB będą mogli użyć swojego smartfona, by zapłacić wszędzie tam, gdzie do tej pory płacili zbliżeniowo kartą. Po dodaniu karty płatniczej SGB z aktywną funkcją zbliżeniową do aplikacji Google Pay, by dokonać płatności wystarczy wybudzić smartphone i przyłożyć go do terminala płatniczego. Z Google Pay można również skorzystać przy płatnościach w internecie - w wielu popularnych aplikacjach mobilnych i w setkach sklepów internetowych. Wystarczą tylko dwa kliknięcia by bezpiecznie opłacić zakupy za pomocą karty płatniczej SGB zapisanej w aplikacji Google Pay.

- Bardzo się cieszymy, że klienci Grupy SGB mogą już korzystać z wygodnych i szybkich płatności Google Pay. Klienci mogą płacić za pomocą Google Pay w każdym terminalu płatniczym oraz w wielu aplikacjach mobilnych i na stronach internetowych. SGB dołącza tym samym do grona naszych partnerów w Polsce - powiedział Jan Czapracki, odpowiedzialnyw Google za współpracę z instytucjami finansowymi na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej.

Płatności Google Pay udostępniają wszystkie Banki Spółdzielcze SGB. Lista banków, które świadczą usługę BLIK dostępna jest na stronie www.sgb.pl/mobilne. Banki z Grupy SGB oferując klientom usługi Google Pay i BLIK dołączają do elity najbardziej zaawansowanych technologicznie polskich instytucji finansowych, w istotny sposób wzmacniając mobilną ofertę Banków Spółdzielczych.

Szczegóły oferty, w tym informacje o opłatach i prowizjach, wymagania techniczne, zasady korzystania z aplikacji mobilnej Google Pay oraz Portfel SGB dostępne są na stronie www.sgb.pl/mobilne.

BLIK

ZF Aftermarket oferuje pełną gamę elementów układu kierowniczego i zawieszenia od marki Lemförder w jakości OE. Przy układach mających znaczący wpływ na bezpieczeństwo, takich jak podwozie, konieczna jest idealna współpraca wszystkich jego elementów. Dlatego właśnie, ekonomicznie uzasadniony jest montaż części zaprojektowanych, wyprodukowanych i przetestowanych przez markę odpowiedzialną za rozwój technologii, która za nimi stoją.
Dzięki zaawansowanemu programowi projektowania, obecnego w całym portfolio produktów, najnowsza oferta marki Lemförder firmy ZF Aftermarket obejmuje elementy gumowo-metalowe przeznaczone do pojazdów elektrycznych
i hybrydowych. Elementy układu kierowniczego i zawieszenia odpowiadają za właściwe położenie i prowadzenie kół pojazdu. Zapewniają połączenie między pojazdem, a nawierzchnią drogi i są niezbędnym elementem bezpieczeństwa. Wyłącznie precyzyjne projektowanie, kontrola procesu produkcji i właściwy montaż są w stanie zapewnić, że wyposażony w nie pojazd będzie bezpieczny i przewidywalny na drodze.

„Wraz z ciągłym wzrostem liczby pojazdów hybrydowych i elektrycznych, rynek części zamiennych musi sprostać rosnącemu popytowi na elementy gumowo-metalowe w jakości OE, które trafiając do klientów końcowych zapewnią wzrost rynku w tym sektorze” - wyjaśnia Richard Adgey, dyrektor ds. Zarządzania produktami ZF Aftermarket. „Dzięki sile koncernu ZF, który stoi za marką Lemförder, części te zapewniają optymalne zachowanie na drodze i stabilność jazdy,
a także zapobiegają przenoszeniu hałasu do pojazdu”.

Zgodnie z rosnącym popytem na pojazdy elektryczne i hybrydowe, ZF Aftermarket ciężko pracuje nad poszerzeniem portfolio produktów marki Lemförder. Obejmuje ono, m.in.: łożyska oporowe amortyzatorów, wsporniki zawieszenia
i poduszki silnika dla modelu BMW i8; sworznie i wsporniki zawieszenia, jak również zestaw naprawczy łożyska oporowego amortyzatora (z odpowiednim łożyskiem tocznym) do modelu VW e-Golf. W portfolio znalazły się również sworznie, zestaw naprawczy oraz mocowania skrzyni biegów do modelu Audi A3 e-tron. W przyszłości, ZF Aftermarket pod marką Lemförder zaoferuje również mocowania belki tylnej osi modelu samochodu elektrycznego Renault ZOE.  
ZF Aftermarket zaleca regularne kontrole wszystkich elementów gumowo-metalowych. Nie są to części podlegające konwencjonalnemu zużyciu, jednak ich eksploatacja może ujawniać zmęczenie materiału, ponieważ wykonując powierzone im zadania poddawane są wysokim obciążeniom dynamicznym.

Wymiana tych wysokiej jakości komponentów wymaga odpowiednich narzędzi, jednak niektóre zasady są uniwersalne i powinny być przestrzegane, w celu wystrzegania się kosztownych błędów.

  1. Należy ściśle przestrzegać pozycji montażowej. W niektórych przypadkach znaki pozycjonowania znajdują się na częściach lub w miejscu instalacji nowego łożyska oporowego. W innym przypadku, pozycja powinna zostać oznaczona przed usunięciem uszkodzonego łożyska.
  2. Nigdy nie używaj oleju jako pomocy montażowej. Jeśli olej wejdzie w kontakt z gumą, doprowadzi do jej uszkodzenie. Zamiast tego ZF Aftermarket zaleca stosowanie wody mydlanej.
  3. W przypadku elementów zawieszenia i mocowania amortyzatora, należy dokręcić śruby mocujące ze wskazanym momentem, gdy pojazd ponownie znajdzie się na kołach. Zapobiega to zniekształceniom mocowań,
    które mogą prowadzić do przedwczesnego zużycia nowych części.

    19 07 18 ZFA Workshop Steering Suspension

Gymkhana to dyscyplina motorsportu, która dostarcza ogromną dawkę emocji i adrenaliny. Przedstawiciele warsztatów Q Service Castrol, którzy zdecydują się wziąć udział w nowej promocji Inter Cars i Castrol, będą mogli nie tylko na żywo podziwiać zmagania zawodników startujących w tej dyscyplinie, ale mają również szansę  wygrać przejazd z legendą rajdów samochodowych – Petterem Solbergiem.

Gymkhana

Gymkhana GRiD odbędzie się 7 września w Ptak Warsaw Expo. Tego dnia Warszawa stanie się światową stolicą motorsportu. Wielkie nazwiska, niesamowite talenty i przede wszystkim potężne maszyny prezentować będą się na dwóch lustrzanych trasach. Podczas zawodów kierowcy swoimi specjalnie przygotowanymi samochodami muszą jak najszybciej pokonać wytyczoną trasę z przeszkodami. Liczyć będą się prędkość, zaliczenie wszystkich przeszkód, ale też styl i show. To idealne miejsce dla każdego fana mocnych wrażeń, niezwykle zwinnych i szybkich samochodów, adrenaliny, zapachu spalonej gumy i pięknych kobiet.

Przejazd z legendą

Przedstawiciele warsztatów z zrzeszonych w sieci Q Service Castrol, którzy zdecydują się wziąć udział w nowej promocji będą mieli okazję na żywo zobaczyć wszystkie wymienione atrakcje. Warunkiem wejścia do gry jest realizacja minimalnego progu zakupowego wynoszącego 2500 zł netto. Następnie klienci ścigać będą się w rankingu wzrostowym, generowanym na podstawie zakupów asortymentu konkursowego w okresie trwania akcji. Nagrodą w konkursie jest 15 jednoosobowych zaproszeń VIP na event Gymkhana Grid, który odbędzie się w Centrum Ptak Warsaw Expo w Nadarzynie. Warto podkreślić, że dla dwóch osób, które osiągną najlepszy wynik, przewidziana jest dodatkowa nagroda - co-drive z legendą rajdów, Petterem Solbergiem!

Promocja trwa od 01.08.2019 do 31.08.2019 roku i dotyczy asortymentu Castrol EDGE. Pełny asortyment biorący udział akcji dostępny jest w regulaminie. Ten znaleźć można w Katalogu Online.

Gymkhana





Aktualności



profiauto






SiteLock