Serwis Motoryzacyjny


Wydawca
PISKP
tel. (22) 811 26 06, redakcja@piskp.pl

Developed in conjunction with Ext-Joom.com



Idealne warunki dzięki gamie wymienników ciepła

Zarządzanie temperaturą układów chłodzonych cieczą jest niezbędne do płynnego i optymalnego działania nowoczesnych układów napędowych. Centralnym elementem systemu do zarządzania ciepłem jest wymiennik ciepła, który znajduje się w wielu różnych miejscach konwencjonalnych pojazdów spalinowych, ale również w pojazdach hybrydowych i elektrycznych. Są one stosowane w układach smarowania, przekładniach i akumulatorach silników elektrycznych, gdzie muszą spełniać wygórowane wymagania stawiane nie tylko przez producentów samochodów, ale również przez coraz bardziej restrykcyjne przepisy dotyczące emisji.

Zastosowania wymienników ciepła w konwencjonalnych pojazdach spalinowych, hybrydowych oraz elektrycznych.

Wymienniki ciepła dla pojazdów hybrydowych i elektrycznych są zaprojektowane do utrzymywania odpowiedniej temperatury pracy ogniw elektrycznych, która powinna mieścić się w zakresie 15°C - 35°C. Podczas rozruchu w zimnych warunkach nagrzewnica akumulatora musi ogrzać elektrolit, aby uniknąć trwałego zmniejszenia pojemności akumulatora. Podczas normalnego użytkowania wymiennik ciepła musi schłodzić elektrolit, aby uniknąć przegrzania i obniżenia wydajności akumulatora. Najnowsza generacja wymienników ciepła dla pojazdów hybrydowych i elektrycznych firmy UFI Filters ma wiele zastosowań.   

Wymiennik ciepła       

Niezależne chłodnice oleju silnikowego są montowane bezpośrednio na silniku i zostały indywidualnie zaprojektowane na podstawie szczególnych wymagań termicznych dla każdego silnika. Mają one regulowaną wysokość, dzięki czemu odpowiadają wielu wymogom zarządzania cieplnego wynikającym z różnych pojemności silnika obecnie opracowywanej rodziny silników. Wymienniki ciepła firmy UFI Filters posiadają najlepsze właściwości chłodzące, dzięki czemu mogą skutecznie zmniejszyć obciążenie cieplne oraz zapewnić lepsze osiągi i dłuższą żywotność silnika.

 Zintegrowane chłodnice oleju silnikowego są montowane do modułu olejowego wraz z filtrem oraz, opcjonalnie, do zaworu termostatycznego i czujnika elektronicznego. Ich zasadniczą funkcją w układzie chłodzenia oleju jest utrzymanie temperatury mieszczącej się w ustanowionym zakresie, co wpływa na zmniejszenie zużycia paliwa, ogranicza emisję oraz wydłuża żywotność silnika i przekładni. Firma UFI Filters uzyskała partnerstwo wielu wiodących producentów samochodów jako dostawca kompletnych rozwiązań dla układów smarowania i filtracji.          

Chłodnice oleju przekładniowego są montowane wewnątrz nowoczesnych automatycznych skrzyni biegów (przekładni). Ich zadaniem jest utrzymanie temperatury oleju w określonym zakresie. Mogą być one wyposażone w zawór termostatyczny w celu ogrzania (zimny rozruch) lub schłodzenia (praca silnika) oleju, co wpływa na zwiększenie trwałości układu przekładni oraz zmniejszenie zużycia paliwa i emisji spalin.          

Od czasu wejścia w sektor wymienników ciepła w 2012 roku, firma UFI stała się liderem w rozwoju i produkcji urządzeń do zarządzania ciepłem. W szczególności inwestycje w badania i innowacje doprowadziły do wyspecjalizowania się w projektowaniu, rozwoju i produkcji chłodzonych wodą i lutowanych próżniowo aluminiowych wymienników ciepła, które są lżejsze, trwalsze, wydajniejsze i czystsze. Firma wprowadza technologie zarządzania cieplnego do modułu olejowego dzięki połączeniu filtra z wymiennikiem ciepła i dodatkowymi zintegrowanymi elementami i funkcjami, takimi jak zawory termostatyczne, przeciwwypływowe i ciśnieniowe, filtry wstępne cieczy chłodzącej, czujniki i zintegrowane adaptery.

Różnorodność rozwiązań

Régis Thomas, dyrektor handlowy firmy UFI Filters Aftermarket we Francji, mówi o połączeniu pomiędzy zarządzaniem ciepła a filtracją oleju

W ciągu ostatnich lat filtracja oleju zmieniła się, tak jak zmienił się rozwój zaawansowanych mediów, konstrukcja filtra czy wreszcie integracja funkcji w jednym module. Produkty filtracyjne UFI już teraz spełniają i przekraczają aktualne wymagania producentów części oryginalnych, takie jak praca w warunkach wysokiego ciśnienia roboczego, modułowość pomiędzy silnikiem benzynowym a wysokoprężnym, ekologiczna i wzmocniona konstrukcja komponentów, takich jak obudowa i wkład oraz czujniki z wieloma funkcjami.

Kolejnym wymogiem jest możliwość integracji wymiennika ciepła z modułem. Jest to jeden z powodów, dla których wymienniki ciepła UFI uzupełniają się z naszą działalnością związaną z produkcją elementów filtracyjnych.

W UFI Filters mamy trzy ośrodki badawcze z laboratoriami i specjalistami, których nieustanna praca sprawia, że dostarczamy produkty przekraczające dzisiejsze wysokie wymagania producentów pojazdów. Rezultatem tego są moduły olejowe, które zostały ostatnio wprowadzone do najnowszego silnika BMW 3,0 l oraz do Alfa Romeo Giulia i Stelvio, które już odzwierciedlają nowe trendy.

Nasi klienci z rynku części zamiennych korzystają z możliwości UFI obecnych w wyposażeniu oryginalnym. Opracowaliśmy program filtrów na rynek wtórny, który łączy w sobie nasze filtry z gamy wyposażenia oryginalnego oraz filozofię spełniania wymagań jutra już dziś. Gdy montujesz filtr UFI, możesz to robić z poczuciem pewności, wiedząc, że jesteśmy „wybierani przez najlepszych”.





Aktualności



profiauto






SiteLock