Serwis Motoryzacyjny


Wydawca
PISKP
tel. (22) 811 26 06, redakcja@piskp.pl
fb

Ciągle docierają sygnały o coraz to nowszych rozwiązaniach techniki oświetleniowej, spotykanych w pojazdach, które pojawiają się w stacjach kontroli pojazdów. W nr. 5/2013 Serwisu Motoryzacyjnego poruszono zagadnienie związane z samoadaptacyjnymi systemami oświetlenia. Wydawało się, że temat świateł został wyczerpany, przynajmniej w 2013 r. Okazało się jednak, że nie do końca. W SKP zaczynają pojawiać się pojazdy z rozwiązaniami, które na pierwszy rzut oka są niezgodne z przepisami obowiązującymi w naszym kraju. Pierwsza sprawa dotyczy lamp wyładowczych (nazywanych potocznie ksenonami) bez spryskiwaczy i automatycznego poziomowania, druga – przygaszanych świateł do jazdy w dzień. W ksenony o mocy 25 W bez spryskiwacza mogą być wyposażone fabrycznie takie modele, jak: nowy VW Beetle, Audi A1, MINI, nowy Citroën C4 Picasso. Czy diagnosta SKP może rozpoznać w trakcie oględzin, jaki rodzaj lamp ksenonowych jest zamontowany w tych pojazdach? Podstawowy problem to taki, że brak jest jakiejkolwiek różnicy w oznakowaniu świateł ksenonowych o strumieniu ponad i do 2000 lm.





Aktualności



targi.paliwa










SiteLock