- Szczegóły
- Michał Trzciński
- Kategoria: Numer 10/2013
W pracy każdego diagnosty samochodowego przeprowadzającego urzędowe badania techniczne pojazdów zdarzają się różne ciekawe przypadki związane ze stanem technicznym badanych pojazdów, jak również sytuacje wymagające zastosowania odpowiedniej „procedury prawnej”. Zarówno producenci pojazdów, wprowadzając różnego typu nowinki techniczne do wytwarzanych przez siebie pojazdów, potrafi ą skutecznie „utrudnić” życie diagnoście (badanie elektrycznego hamulca postojowego na rolkach hamulcowych, czy też badanie spalin w pojazdach hybrydowych), jak i sami właściciele pojazdów, którzy nie zawsze dbają w należyty sposób o stan techniczny własnych czterech kółek. Są również i tacy kierowcy, którzy przeprowadzają zmiany w pojazdach nie do końca zgodne z obowiązującymi warunkami technicznymi, czy też montują wyposażenie dodatkowe nie posiadające odpowiedniej homologacji. Na szczęście dla samych diagnostów Ministerstwo Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej stara się wyjść naprzeciw ich problemom. W najbliższym czasie wejdzie w życie nowelizacja rozporządzenia w sprawie zakresu i sposobu przeprowadzania badań technicznych pojazdów oraz wzorów dokumentów stosowanych przy tych badaniach. Wprowadza ona obowiązek wydawania certyfikatu zdatności do ruchu drogowego podczas przeprowadzania okresowego badania technicznego pojazdu. Więcej na ten temat w artykule.