Serwis Motoryzacyjny


Wydawca
PISKP
tel. (22) 811 26 06, redakcja@piskp.pl
fb

Numer 11/2008

Organizacja pracy warsztatu jest jednym z podstawowych czynników wpływających na opłacalność jego prowadzenia. W nowym cyklu przedstawimy wzorcowe schematy organizacji warsztatu, które mogą pomóc w prowadzeniu własnej firmy. W kolejnych artykułach omówimy następujące tematy: rola kierownika warsztatu, rola biura obsługi klienta w procesie obsługi i naprawy, motywowanie i nagradzanie pracowników.

Ministerstwo Spraw Wewnętrz­nych ogłosiło, że od stycznia 2009 wprowadza się zakaz poruszania po drogach pojazdów lekkich i ciężkich starszych niż 20 lat. Będzie to realizo­wane w ten sposób, że pojazdy wy­produkowane przed rokiem 1988 nie będą miały sukcesywnie przedłuża­nego dopuszczenia do ruchu. Jedno­cześnie zostanie zakazany import po­jazdów starszych niż 5 lat. Dla uspo­kojenia dodam, że wspomniane wy­żej rozporządzenia nie dotyczą Polski, lecz Zjednoczonych Emiratów Arab­skich. Dyrektor generalny Federalne­go Departamentu Ruchu w tym kraju powiedział, że decyzja ta ma na celu zmniejszenie ruchu i ochronę środo­wiska naturalnego. Właściciele wyco­fywanych pojazdów mogą sprzeda­wać je na złom lub wysłać do krajów ich wytworzenia. Zaostrzenia doty­czące stanu technicznego pojazdów wprowadzają także inne państwa te­go regionu: Sudan i Egipt (więcej na ten temat w numerze). W Polsce cze­kają nas zmiany w „Prawie o ruchu drogowym”, może nie tak radykalne jak w przytoczonych krajach, jednak wprowadzające istotne modyfikacje w organizacji badań technicznych. Jednym z inicjatorów tych zmian jest Polska Izba Stacji Kontroli Pojazdów. Zainteresowanych odsyłam do strony www.piskp.pl. Zapraszam do lektury numeru listopadowego, polecając szczególnie nasz nowy cy­kliczny dodatek „Serwis Ciężaro­wy”, w którym będziemy zamiesz­czać informacje techniczne dla wy­branych pojazdów użytkowych.

Ciągły postęp w konstrukcji samochodowych silników benzynowych kieruje naszą uwagę na elementy nowoczesnych, elektronicznych układów zasila­nia i zapłonu. Często zapominamy, że za prawidłowy za­płon mieszanki w komorze spalania nadal jest odpowiedzialna świeca zapłonowa. W artykule omówiono przykłady awarii spowodowanych wadą lub zużyciem świec zapłonowych.





Aktualności













SiteLock