Numer 10/2008
- Szczegóły
- Sylwester Murawski
- Kategoria: Numer 10/2008
Czy każdy autobusu o dopuszczalnej prędkości do 100 km/h musi mieć zwalniacz? Jak należy interpretować pod tym kątem Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 ? Odpowiedź w artykule.
- Szczegóły
- Ignacy Horowski
- Kategoria: Numer 10/2008
W swojej praktyce spotkałem się kilkakrotnie z modelem BMW 5 w nadwoziu E60 z silnikiem 30 6 D2 (M 57 D3), który tracił moc, stawał się oporny na pedał przyspieszenia. Były takie sytuacje, kiedy właściciele na własną rękę dokonali już wymiany turbiny czy przepływomierza, oczywiście bez widocznych efektów. Co było powodem tych objawów? Odpowiedź w numerze.
- Szczegóły
- Stanisław Mikołaj Słupski
- Kategoria: Numer 10/2008
Funkcja kasowania adaptacji jest powszechnie znana, ale ciągle niedoceniana, zwłaszcza przez naprawiających silniki wysokoprężne. Trzeba rozumieć, na czym polega istota uczenia się i późniejszego kasowania nauczonych charakterystyk. Więcej na temat rozwiązywania problemów z adaptacją wtryskiwaczy i sterowników w artykule.
- Szczegóły
- Bogusław Pijanowski
- Kategoria: Numer 10/2008
Najczęściej podawaną przyczyną wypadków drogowych je niedostosowanie prędkości do warunków jazdy. Tak jest najprościej, ale czy do końca słusznie. Czy rynek części zamiennych o nieznanej jakości nie jest przypadkiem przyczyną kolizji? Więcej na ten temat w numerze.
- Szczegóły
- Jacek Łęgiewicz
- Kategoria: Numer 10/2008
Autor przedstawia kilka przykładów niedomagania silników TDI, m.in. przejawiające się nierównomierną pracą, utrudnionym rozruchem i pracą w trybie awaryjnym. Opisane objawy można jednak odnieść do wszystkich silników Diesla. W artykule podano najbardziej prawdopodobne przyczyny tych niedomagań.