Numer 5/2008
- Szczegóły
- Redakcja SM
- Kategoria: Numer 5/2008
INFORMACJE Z BRANŻY
- Konferencja SKP 2008
- Finał konkursu Motoryzacyjnego Castrol
PRAKTYKA WARSZTATOWA
- Układ dotłaczania powietrza dodatkowego
- Prawidłowa diagnoza
- Wymieniamy wkład przepływomierza
- Praca z płynem hamulcowym
W SERWISIE
- Opel Omega B 2.5 TD
WYPOSAZENIE WARSZTATOWE
- Tester Data and Diagnostic System
BADANIA TECHNICZNE
TEORIA SAMOCHODU
RYNEK
- Jak rozpoznać typ amortyzatora?
- Na straży jakości powietrza
- PKD 2007
- Marketing w warsztacie - wszyscy chcą lojalności
- Obsłuż swojego Klienta (8)
- Szczegóły
- Radosław Bogdański
- Kategoria: Numer 5/2008
Autor przedstawia parametry wpływające na charakterystykę sterowności pojazdu.
- Szczegóły
- Stefan Myszkowski
- Kategoria: Numer 5/2008
W artykule autor opisuje układ wprowadzania strumienia powietrza do układu wylotowego w celu uzyskania efektu dopalania termicznego i tym samym zmniejszenia emisji HC i CO w spalinach. Układ dotłaczania pracuje tylko od kilku do kilkudziesięciu sekund, ale gdy jest uszkodzony może zakłócić pracę silnika. W tym numerze autor opisuje działanie układów dotłaczania powietrza dodatkowego, w następnej części zostanie opisana diagnostyka.
- Szczegóły
- Sylwester Murawski
- Kategoria: Numer 5/2008
Diagnosta przeprowadzając badanie techniczne w stacji kontroli pojazdów ma obowiązek określenia kategorii i typu pojazdu. W różnych kategoriach pojazdów może występować
i występuje samochód terenowy. Pojazd tego typu jest niewątpliwie pojazdem samochodowym z napędem 4 x 4, ale powstaje w związku z tym zasadne pytanie: czy każdy pojazd z tego rodzaju napędem jest pojazdem terenowym w rozumieniu zapisów obowiązującego prawa? Odpowiedź w numerze.
- Szczegóły
- Krzysztof Trzeciak
- Kategoria: Numer 5/2008
Ta wiadomość, jaką zamieszczamy w rubryce „Informacje z branży”, jest bardzo krótka i może być nie zauważona. Na tyle jest jednak istotna, że poświęcę jej słowo swojego komentarza. Otóż według firmy Motofocus.pl w Polsce 18,5% warsztatów należy do sieci serwisowych. Porównując tę liczbę z liczbą warsztatów w małej Austrii, gdzie prawie 50% serwisów należy do różnych sieci, jest to niewiele. Czy taka jest specyfika (raczej tradycja niezależności) naszego rynku usług, czy też oferta organizatorów sieci jest mało przekonywująca? Trudno jednoznacznie wyrokować. Jednak w trakcie obserwacji pewnych działań organizatorów, nasuwa się kolejne pytanie: jakie są priorytety w działaniach na rzecz sieci? Czy w dobie dużego zapotrzebowania na wszelkie fachowe informacje, pomoc ze strony organizatorów sieci jest wystarczająca? A może bardziej ogranicza się do dostarczania wiedzy produktowej. Należy pamiętać, że tylko dobrze wyszkolony mechanik jest w stanie zapewnić właściwy poziom obsługi i tylko sieć zatrudniająca taki personel zdobędzie uznanie klientów. Oferujmy więc warsztatom więcej niż łatwy dostęp do części i możliwość spotkań towarzyskich. Liczba oponentów wstępowania do sieci z pewnością zmaleje.