Serwis Motoryzacyjny


Wydawca
PISKP
tel. (22) 811 26 06, redakcja@piskp.pl
fb

Numer 5/2008

 

WSTĘP, Krzysztof Trzeciak

INFORMACJE Z BRANŻY

  • Konferencja SKP 2008
  • Finał konkursu Motoryzacyjnego Castrol

PRAKTYKA WARSZTATOWA

W SERWISIE

  • Opel Omega B 2.5 TD

WYPOSAZENIE WARSZTATOWE

  • Tester Data and Diagnostic System

BADANIA TECHNICZNE

TEORIA SAMOCHODU

RYNEK

 

 

Autor przedstawia parametry wpływające na charakterystykę sterowności po­jazdu.

W artykule autor opisuje układ wprowadzania strumienia powietrza do układu wylotowego w celu uzyskania efektu dopalania termicz­nego i tym samym zmniejszenia emisji HC i CO w spalinach. Układ dotłaczania pracuje tylko od kilku do kilkudziesięciu sekund, ale gdy jest uszkodzony może zakłócić pracę silnika. W tym numerze autor opisuje działanie układów dotłaczania powietrza do­datkowego, w następnej części zostanie opisana diagnostyka.

Diagnosta przeprowadzając badanie techniczne w stacji kontroli pojazdów ma obowiązek określenia kategorii i typu pojazdu. W różnych kategoriach pojazdów może występować

i występuje samochód terenowy. Pojazd tego typu jest niewątpliwie pojazdem samochodowym z napędem 4 x 4, ale powstaje w związku z tym zasadne pytanie: czy każdy pojazd z tego rodzaju napędem jest pojazdem terenowym w rozumieniu zapisów obowiązującego prawa? Odpowiedź w numerze.

Ta wiadomość, jaką zamieszcza­my w rubryce „Informacje z bran­ży”, jest bardzo krótka i może być nie zauważona. Na tyle jest jednak istot­na, że poświęcę jej słowo swojego ko­mentarza. Otóż według firmy Moto­focus.pl w Polsce 18,5% warsztatów należy do sieci serwisowych. Porów­nując tę liczbę z liczbą warsztatów w małej Austrii, gdzie prawie 50% ser­wisów należy do różnych sieci, jest to niewiele. Czy taka jest specyfika (ra­czej tradycja niezależności) naszego rynku usług, czy też oferta organiza­torów sieci jest mało przekonywują­ca? Trudno jednoznacznie wyroko­wać. Jednak w trakcie obserwacji pewnych działań organizatorów, na­suwa się kolejne pytanie: jakie są priorytety w działaniach na rzecz sie­ci? Czy w dobie dużego zapotrzebo­wania na wszelkie fachowe informa­cje, pomoc ze strony organizatorów sieci jest wystarczająca? A może bar­dziej ogranicza się do dostarczania wiedzy produktowej. Należy pamię­tać, że tylko dobrze wyszkolony me­chanik jest w stanie zapewnić wła­ściwy poziom obsługi i tylko sieć za­trudniająca taki personel zdobędzie uznanie klientów. Oferujmy więc warsztatom więcej niż łatwy dostęp do części i możliwość spotkań towa­rzyskich. Liczba oponentów wstępo­wania do sieci z pewnością zmaleje.





Aktualności













SiteLock