Serwis Motoryzacyjny


Wydawca
PISKP
tel. (22) 811 26 06, redakcja@piskp.pl
fb

Numer 2/2008

Doskonale zdajemy sobie sprawę z tego, że bardzo dużo napraw polega na „uzdrowieniu” połączeń elektrycznych. Jednak sami posługujemy się miernikami uniwersalnymi, oscyloskopami, czy nawet skanerami, w których kable połączeniowe są w fatalnym stanie. Jest to jakaś szkodliwa moda, wszechobecna nawet w renomowanych serwisach samochodowych. Na co należy zwracać uwagę przy doborze kabli? Więcej w numerze.

W poprzednim numerze poznaliśmy masowe przepływomierze powietrza i ich typowe uszkodzenia. W tym artykule i dwóch następnych poznajemy zasady ich diagnozowania.  Artykuł oparty jest na materiałach udostępnionych przez firmę MSI Motor Service International GmbH, należącą do Kolbenschmidt Pierburg AG, dystrybutora elementów układów sterowania samochodów. 

Każdy pojazd zgłoszony do badania technicznego w stacji kontroli pojazdów podlega ocenie obejmującej elementy nośne konstrukcji. Ich wpływ na bezpieczeństwo użytkowania pojazdu jest bezsporny. Jakie kryteria oceny musi przyjąć diagnosta w trakcie badania technicznego, kiedy sprawdza elementy ramy lub nadwozia samonośnego? Więcej w numerze.

Skomplikowana budowa układu kierowniczego stwarza określone problemy podczas przeprowadzania pomiarów parametrów charakteryzujących wzajemne położenie elementów układu i wymaga zastosowania specjalistycznych narzędzi kontrolnych. Na jakie parametry należy zwrócić szczególnie uwagę? Odpowiedź w numerze.





Aktualności



targi.paliwa










SiteLock