Serwis Motoryzacyjny


Wydawca
PISKP
tel. (22) 811 26 06, redakcja@piskp.pl
fb

Numer 11/2009

W tym roku weszły w życie nowe przepisy dotyczące kontroli działania przedsiębiorców, w tym właścicieli warsztatów samochodowych. Artykuł przedstawia kilka nowych zasad istotnych z punktu widzenia kontrolowanych i jest uzupełnieniem tematyki poruszanej w na łamach miesięcznika od listopada 2008 r. do stycznia 2009 r.

Ceramiczne świece żarowe cieszą się wśród europejskich producentów samochodów coraz większą popularnością. Można je spotkać w silnikach TDI grupy Volkswagena, silnikach Mercedesa i Opla, a ostatnio także w Nissanach i Mazdach. Ich stosowanie umożliwia bardziej niezawodny zapłon zimnego silnika i zmniejszenie emisji CO2. Specjalna konstrukcja ceramicznych świec żarowych sprawia, że wymagają one specjalnego traktowania podczas wymontowania z silnika. Niestosowanie się do wskazówek producenta pojazdu spowoduje łatwe uszkodzenie świecy. W artykule przedstawiono budowę wszystkich generacji ceramicznych świec żarowych oraz podano zasady ich obsługi jakie należy przestrzegać w warsztacie.

Wstęp, Krzysztof Trzeciak

Informacje z branży

  • Konkurs AUTO SALON 2008 na półmetku
  • Autosalon i Autoserwis po raz XX

Elektrodiagnostyka pojazdowa

Mechanika pojazdowa

Tuning

Badania techniczne

Technika samochodowa

  • Nowy Ford Focus RS - powrót legendy

Organizacja i prawo w warsztacie

Akademia

  • Obwód elektryczny, Marek Bustrycki
  • Nadwozie samochodu ciężarowego, Jerzy R. Bogdański

W serwisie

  • C1/P107, AYGO 1.0/1.4D (2005-)

 

 

 

Przy najlepszej woli ze strony programistów, kody usterek mogą błędnie informować diagnostę o wykrytych uszkodzeniach. Na przykładzie kodów usterek systemu

OBD II/EOBD autor przedstawia zasady, o których warto pamiętać przy ich odczytywaniu. Odnoszą się one do kodów usterek różnych układów samochodu, systemów diagnostycznych standardu OBD II/EOBD i producentów samochodów.

Komisja Europejska naciska pol­skie Ministerstwo Infrastruktury, aby dopuściło rejestrację na naszych drogach samochodów przystosowa­nych do ruchu lewostronnego, co ma miejsce we wszystkich krajach Unii. Czy polski rząd ugnie się pod naci­skiem Komisji - nie wiem. Obawiam się jednak, że może dojść do powtó­rzenia sytuacji, jaka była z pierw­szymi badaniami technicznymi po­jazdów sprowadzonych z zagranicy. Polska zniosła te badania i okazało się, że napływają do nas pojazdy ze „świeżymi” badaniami wykonany­mi za granicą na hasło „export do Polski”, co oznacza uproszczoną pro­cedurę kontroli ich stanu techniczne­go. Komisja Europejska swoje stano­wisko w sprawie „anglików” argu­mentuje tym, że inne kraje w Euro­pie nie zabraniają rejestracji tego ty­pu pojazdów. Powstaje więc pytanie, dlaczego inne kraje na zasadach wzajemności nie uznają badań wy­konanych w Polsce? Uzasadnione moim zdaniem argumenty za odmo­wą rejestracji „anglików” w Polsce przedstawia Marcin Barankiewicz w artykule: Czy „angliki” będą następ­ne? Ja ze swojej strony mo­gę tylko zaproponować Ministerstwu zaproszenie urzędników decyzyjnych z Komisji Europejskiej na jazdy „an­glikiem” po drogach polskich, i to na miejscu pasażera. Niech doświadczą slalomu między ciężarówkami i wal­ki o życie tam, gdzie kończy się dwu­pasmówka. Zmiana decyzji muro­wana.





Aktualności













SiteLock