Serwis Motoryzacyjny


Wydawca
PISKP
tel. (22) 811 26 06, redakcja@piskp.pl
fb

Numer 11/2011

Jesienno-zimowa pora roku jest nieubłaganym weryfikatorem stanu akumulatora w samochodzie. Przy niskich temperaturach jego zdolność rozruchowa stanowi tylko część zdolności rozruchowej latem. Dodatkowo, mocno wychłodzony silnik stawia większe opory mechaniczne i potrzebuje więcej energii do obrócenia wału. Tymczasem słaby akumulator nie jest w stanie dostarczyć odpowiedniego prądu rozruchowego. Często pozostaje jego wymiana na nowy. Jaki akumulator wybrać, aby był optymalny dla danego modelu samochodu? Odpowiedź w numerze.
Silniki koncernu Volkswagena z rodziny 1.4 TSI wyposażano tradycyjnie w coraz to kolejne nowatorskie rozwiązania. Na wiosnę przyszłego roku Volkswagen wprowadzi do swojej oferty kolejną odmianę silnika 1,4 TSI DOHC 16V, tym razem z mocą maksymalną 140 KM. Wzrost mocy nie jest jednak najbardziej istotny. Silnik będzie wyposażony w unikatowy dla jednostki czterocylindrowej system CSO (cylinder shut-of), czyli mechanizm wyłączający z pracy dwa środkowe cylindry. Celem tego działania będzie .... Więcej na ten temat w artykule.
Wszystko wskazuje na to, że „radość” z wprowadzenia nowego czynnika chłodniczego R1234yf była przedwczesna. Jego los staje się niepewny. Od stycznia tego roku czynnikiem tym powinna być napełniana klimatyzacja każdego nowo homologowanego samochodu. Tak się jednak nie stało. Dlaczego?
Nawet krótka analiza przepisów podających kryteria określające prawidłową ławę pomiarową prowadzi do wniosku, że są one jasne i przejrzyste. Nie powinny jako takie sprawiać żadnej trudności interpretacyjnej, zarówno przedsiębiorcom, jak i organom administracji, które mają za zadanie egzekwować ich treść. Okazuje się jednak, że jest inaczej. Ostatnio pojawiła się nowa interpretacja, której konsekwencje mogą być bardzo niekorzystne dla wszystkich, którzy będą musieli uzyskać decyzję administracyjną o odbiorze swojej stacji. Więcej na ten temat w polecanym artykule.
W nr. 10/2011 Serwisu Motoryzacyjnego poruszono temat związany z dopuszczeniem do ruchu przyczep lekkich marki SAM. Kwestią sporną jest to, czy pojazdy tego typu podlegają, bądź nie, okresowym badaniom technicznym. daniom technicznym. Nieco zamieszania wprowadziły interpretacje Ministerstwa Infrastruktury z lat 2010 i 2011, zgodnie z którymi takie przyczepy podlegają corocznym okresowym badaniom technicznym. Obiegły one pocztą pantofową cały kraj, w efekcie czego niektóre wydziały komunikacji zrewidowały swoje poglądy i przyjęły stanowisko o przeprowadzaniu corocznie okresowych badań technicznych, inne natomiast pozostały przy stanowisku, że przyczepy te nie podlegają takim badaniom. Co ma w tej sytuacji zrobić właściciel takiej przyczepki, którego nie interesują zawiłe przepisy?




Aktualności













SiteLock