Numer 6/2011
- Szczegóły
- Andrzej Cichoń
- Kategoria: Numer 6/2011
Często podczas rozmów prowadzonych pomiędzy osobami zajmującymi się naprawami samochodów pada stwierdzenie o tzw. trudnych przypadkach, z jakimi te osoby miały do czynienia w swojej praktyce zawodowej. Bardzo duże skomplikowanie budowy współczesnych samochodów oraz jednoczesne występowanie zjawisk z dziedziny mechaniki, elektromechaniki, elektroniki, termodynamiki powoduje, że niejednokrotnie mamy kłopot z jednoznacznym postawieniem diagnozy. Pomijając dość rzadko występujące usterki wewnętrzne sterowników i te wynikające z trudnych do zlokalizowania zakłóceń elektrycznych, pozostałe nie będą trudne do zdiagnozowania i późniejszej naprawy, pod warunkiem, że zostaną spełnione określone warunki. Jakie? O tym w artykule.
- Szczegóły
- Marcin Barankiewicz
- Kategoria: Numer 6/2011
W dniu 23 maja br. w Dzienniku Ustaw nr 104 ukazały się dwa rozporządzenia ministra infrastruktury, wprowadzające zmiany w przepisach związane z przystosowaniem pojazdów do zasilania gazem LNG. Jaki jest zakres tych zmian? Odpowiedź w artykule.
- Szczegóły
- Redakcja SM
- Kategoria: Numer 6/2011
Mam Seata Ibizę z 2004 roku, w którym co pewien czas występują problemy ze wspomaganiem układu kierowniczego. Ponadto akumulator jest wciąż niedoładowany. W tym samochodzie pompa wspomagania układu kierowniczego jest zasilana elektrycznie. Czy może mieć usterkę i jest przyczyną kłopotów z akumulatorem? Na pytanie to udziela wyjaśnień w numerze Brian Newell, ekspert z firmy TRW.
- Szczegóły
- Krzysztof Cieślak
- Kategoria: Numer 6/2011
31 grudnia 2010 r. zakończył się okres przejściowy dla stacji kontroli pojazdów, związany z dostosowaniem warunków lokalowych stacji. Przy okazji pojawiły się problemy związane z wyposażeniem. W trakcie wizyt w stacjach kontroli okazało się, że część wyposażenia nie spełnia wymagań formalnych. Jakby tego było mało, niektórzy przedsiębiorcy nie byli zdecydowani jaki obrać kierunek dostosowania, biorąc pod uwagę czekający nas rok 2015. Na co należy zwrócić uwagę przygotowując SKP do wizytacji przez pracowników Transportowego Dozoru Technicznego? Odpowiedź w artykule.
- Szczegóły
- Redakcja SM
- Kategoria: Numer 6/2011
Informacje z branży
- TTM 2011 w Poznaniu
Elektrodiagnostyka pojazdowa
- Wszystko o Common Rail Delphi (3) - czujnik CKP, Krzysztof Trzeciak
- SID, TID i PID, Stanisław Mikołaj Słupski
- Uczmy się od konkurencji, Ignacy Horowski
- Zapach spalin w Peugeotach 1 6 HDI, Mariusz Maksym
Badania techniczne
- Identyfikacja pojazdów (11) - metody ujawniania usuniętych oznaczeń
- Jak przygotować SKP do weryfikacji - cz. 1, Krzysztof Cieślak
- Gaz LNG - nowelizacja przepisów, Marcin Barankiewicz
- Badanie techniczne w SKP - lista życzeń, marzeń i zażaleń… Jerzy R. Bogdański
Technika samochodowa
- Michelin Challenge Bibendum 2011 - spojrzenie w przyszłość motoryzacji
- Dzielenie i zarządzanie - pneumatyczne układy hamulcowe, Michał Kij
- Rekord, Piotr Pijanowski
- Tradycja: innowacyjność
Wyposażenie warsztatowe
- Stemplowe do ciężarówek
Akademia
- Diagnostyka obwodu świateł hamowania, Marek Bustrycki
Akademia motocyklowa
- Podstawowe narzędzia pomiarowe w warsztacie motocyklowym, Rafał Dmowski
Organizacja i prawo w warsztacie
- Zakaz wykonywania działalności SKP, Rafał Szczerbicki
Mechanika pojazdowa
Rynek
- Skuteczność i efektywność narzędzi promocyjnych, Maciej Matczak
W serwisie
- Fiat Punto II 1 9 DS/JTD (1999-2003)