Numer 2/2012
- Szczegóły
- Stefan Myszkowski
- Kategoria: Numer 2/2012
Po serii artykułów o charakterze teoretycznym (dzięki nim poznaliśmy zasady pracy systemu OBD II/EOBD), czas na kilka artykułów „praktycznych", o wykorzystaniu czytnika OBD II/EOBD w serwisie samochodowym. Aby diagnosta serwisu mógł korzystać z funkcji, które oferuje czytnik, muszą one być określone normami. W artykule opisano funkcje, które powinien oferować czytnik OBD II/EOBD zgodny z aktualnymi normami.
- Szczegóły
- Redakcja SM
- Kategoria: Numer 2/2012
Informacje z branży
Elektrodiagnostyka pojazdowa
- Wszystko o Common Rail Delphi (10) - zespół zasobnika paliwa, Krzysztof Trzeciak
- Naprawa wtryskiwacza CR z wykorzystaniem systemu informacyjnego
- Podstawowe pojęcia z techniki cyfrowej, Mikołaj S. Słupski
- Wtrysk bezpośredni benzyny - wprowadzenie, Ignacy Horowski
- Samochód z systemem diagnostyki pokładowej OBD II/EOBD w serwisie cz. 19, Stefan Myszkowski
Badania techniczne
Technika samochodowa
- Jak działa... system BAS
- Czterocylindrowy turbodiesel Forda - teraz 200-konny! Jerzy Dyszy
Wyposażenie warsztatowe
- Skaner w nowej odsłonie
- Quiz motoryzacyjny
Rynek
- Tecnotest i Robinair sprzedane
- Wokół aparatury wtryskowej
- Wpływ oleju na zużycie silnika, Artur Błażej
- Dobry olej, czyli jaki?
- Przegląd olejów silnikowych
Organizacja i prawo w warsztacie
W serwisie
- Opel Corsa 1.3 CDTi (2006÷2010)
- Szczegóły
- Rafał Szczerbicki
- Kategoria: Numer 2/2012
Niemal każdy przedsiębiorca prowadzący swoją działalność gospodarczą jako narzędzia marketingowego używa strony internetowej. Można powiązać jej działanie z tzw. mediami społecznościowymi, które umożliwiają łatwe rozpropagowanie danej strony w internecie. Obecnie największym serwisem społecznościowym jest Facebook. Warto znać legalne zasady używania na swojej stronie internetowej jego znaków towarowych.
- Szczegóły
- Krzysztof Trzeciak
- Kategoria: Numer 2/2012
Styczeń przyniósł nam dwie informacje, ważne dla branży motoryzacyjnej związanej z badaniami technicznymi oraz wyposażeniem warsztatowym. Pierwsza, z pewnością oczekiwana przez diagnostów SKP, dotyczy zmiany sposobu przeprowadzania badań w SKP. Będzie już można dopuszczać do ruchu pojazd ze stwierdzonymi, niewielkimi usterkami. Jakie kryterium będzie stosowane przy ocenie dopuszczalności usterek oraz jakie jeszcze zmiany niesie projekt Ministerstwa piszemy na str. 26. Do tego tematu będziemy powracali w kolejnych wydaniach miesięcznika. Druga, zaskakująca wiadomość jest związana z rynkiem wyposażenia warsztatowego. Firma Robert Bosch poinformowała o planowanym zakupie oddziału firmy SPX, który jest zaliczany do jednego z największych w USA i na świecie producentów urządzeń diagnostycznych. Dzięki tej transakcji oferta firmy Bosch powiększy się m.in. o testery z różnych półek cenowych, urządzenia do diagnozowania aut amerykańskich i azjatyckich, o narzędzia specjalne, a nawet o dźwigniki i prasy. Jakie marki urządzeń przejdą do Boscha przedstawiamy na str. 38. Ocenia się, że po połączeniu Bosch Automotive Aftermarket stanie się jedynym, bezpośrednim konkurentem firmy Snapon, największego na świecie producenta wyposażenia dla warsztatów.