Serwis Motoryzacyjny


Wydawca
PISKP
tel. (22) 811 26 06, redakcja@piskp.pl
fb

Numer 1/2012

Wydawałoby się, że temat umieszczania tablic rejestracyjnych nie powinien budzić żadnych niejasności. Jednak, jak się mu przyjrzeć, to wcale tak nie jest. Uczestnicząc w ruchu ulicznym można zobaczyć pojazdy, które mają nieprawidłowo zamontowane tablice rejestracyjne, często nie tam gdzie trzeba. Policja niespecjalnie reaguje, bo jest to pewnie zbyt błaha sprawa. Może natomiast zareagować diagnosta, bo sprawdzenie prawidłowości oznaczeń i stanu tablic rejestracyjnych pojazdu to jedne z pierwszych czynności, jakie należy wykonać przeprowadzając okresowe badanie techniczne pojazdu. Na co diagnosta powinien zwracać uwagę?

 

Wstęp, Krzysztof Trzeciak

Informacje z branży

Badania techniczne

Mechanika pojazdowa

Technika samochodowa

  • Jak działa... ulepszony McPherson, Jerzy Dyszy
  • Innowacyjny silnik 1 8 TFSI

Wyposażenie

Lakiernictwo

Akademia

  • Skrzynia biegów - rodzaje przekładni automatycznych, Jerzy R. Bogdański

Rynek

  • Mercedesy i Bosch
  • Oferta szkoleń na 2012
  • Organizacja i prawo w warsztacie
  • Niezgodność towaru z umową, Rafał Szczerbicki

W serwisie

  • Suzuki Grand Vitara 1 9 DDiS (2005÷ )

 

Mija właśnie pięć lat od chwili wprowadzenia dyrektywą lakierów wodorozcieńczalnych do malowania renowacyjnego nadwozi. Warsztaty lakiernicze zostały zobowiązane do stosowania lakierów popularnie zwanych „wodnymi". Zapowiadano wówczas, że lakiery rozpuszczalnikowe znikną wkrótce z rynku. Tak się jednak nie stało. Co więcej, istnieje w branży warsztatowej przeświadczenie, że dyrektywa ta dotyczy samych lakierów, a nie ich stosowania. Tak więc każdy może lakierować czym chce, a jedynym warunkiem jest zmieszczenie się w dopuszczalnej emisji lotnych związków organicznych. Prawda potwierdzona interpretacją prawa jest jednak inna więcej na ten temat piszemy na str. 33. Najciekawszy w tym wszystkim jest fakt, że żadna z instytucji, ani urzędów ministerialnych nie czuje się władna do kontrolowania przestrzegania wydanych w tym zakresie przepisów. Przepisy swoje, a życie swoje. Obawiam się, że przy kolejnej rocznicy wprowadzenia dyrektywy 2004/42/CE będę mógł powtórzyć ten tekst bez zmian.

 

Sieci optyczne MOST w samochodzie są budowane przede wszystkim dla systemów multimedialnych. Informacje są przysłane w postaci świetlnej, przewodami z tworzywa sztucznego. Dla naprawiających te sieci i całe układy multimedialne na pewno zaskoczeniem jest mała liczba kabli. Jakie jeszcze niespodzianki czekają diagnostę szukającego usterki w sieci MOST? Odpowiedź w numerze.

 





Aktualności



targi.paliwa










SiteLock