Serwis Motoryzacyjny


Wydawca
PISKP
tel. (22) 811 26 06, redakcja@piskp.pl
fb

Zgłoszone do warsztatu niedomaganie objawiało się brakiem mocy w samochodzie VW Passat B6 2.0 TDI z 2005 r. Problem był o tyle dziwny do zdiagnozowania, iż objawy braku mocy występowały po przekroczeniu pewnej prędkości obrotowej silnika. Początkowo granica ta znajdowała się w okolicy 3500 obr/min. Stopniowo próg pojawienia się problemu obniżał się i - jak samochód trafił do warsztatu - brak mocy występował już przy obrotach powyżej 2000 obr/min. Brak kodów usterek w sterowniku nie wskazywał żadnej awarii elektrycznej. Pierwszym krokiem było sprawdzenie układu rozrządu, mimo iż żaden czujnik nie zgłaszał problemu z synchronizacją. Kolejnym krokiem było zmierzenie ciśnienia paliwa podawanego przez pompę wstępną i wtryskiwacze. Niestety droga okazała się ślepa. Dobrym tropem okazało się sprawdzenie układu sprzęgła. Jaka była faktyczna przyczyna niedomagania - o tym w numerze.

 





Aktualności



targi.paliwa










SiteLock