Serwis Motoryzacyjny


Wydawca
PISKP
tel. (22) 811 26 06, redakcja@piskp.pl
fb

Nowoczesne silniki spalinowe mają rozbudowane układy chłodzenia, które muszą zapewnić wydajne chłodzenie w każdych warunkach pracy oraz przyczynić się do ograniczenia zużycia paliwa i emisji spalin. Rozbudowanie układu o kolejne obiegi cieczy chłodzącej oraz wymienniki ciepła wymaga zastosowania dodatkowych podzespołów zapewniających wspomaganie cyrkulacji cieczy. Konstruktorzy zdecydowali się na wprowadzenie pomp o napędzie elektrycznym z uwagi na korzyści, jakie płyną z ich zastosowania. Aby skutecznie można był o serwisować układ chłodzenia współczesnego samochodu, należy mieć wiedzę na temat działania tego typu pomp oraz zapoznać się z procesem ich diagnozowania.   W artykule opisano typowe tryby pracy pompy elektrycznej, sposób jej aktywowania oraz zadania, jakie realizują w nowszych wysokoprężnych silnikach koncernu Volkswagena. Na koniec podano wskazówki dotyczące diagnozowania nieprawidłowości związanych z elektryczną pompą wody.





Aktualności













SiteLock