Serwis Motoryzacyjny


Wydawca
PISKP
tel. (22) 811 26 06, redakcja@piskp.pl
fb

Początek tego roku miał przynieść generalne zmiany w zasadach organizacji i przeprowadzania badań technicznych pojazdów. Nie wejdą jednak w życie od stycznia i nawet trudno jest powiedzieć, czy i kiedy ostatecznie będą obowiązywać. O powodach takiej sytuacji pisze w artykule Marcin Barankiewicz (str. 6). Przytacza w nim również odpowiedź ministra, jaka nadeszła tuż przed świętami na petycję złożoną na koniec protestu, który odbył się w Warszawie 29 września ubiegłego roku. Niestety, nie był to prezent gwiazdkowy dla branży. Na pocieszenie warto zaznaczyć, że nie tylko w Polsce są problemy z wprowadzaniem zmian w badaniach technicznych. Również w Niemczech nie udało się na czas wprowadzić nowej metody pomiaru zadymienia spalin, mimo że była zapowiadana na 1 stycznia 2023 r. od dwóch lat. Stosowanie liczników cząstek stałych podczas sprawdzania spalin w dieslach zostało opóźnione o pół roku. Jest to spowodowane trudnościami w dostawie urządzeń pomiarowych na rynek niemiecki, do czego przyczynił się brak elektrycznych komponentów do produkcji liczników. To, co nie udało się w Niemczech, udało się w Szwajcarii. Pomiar emisji cząstek stałych wprowadzono w tym kraju od 1 stycznia, wyposażając w odpowiednie przyrządy nie tylko lokalne SKP, ale także policję drogową. W tym numerze więcej miejsca poświęcamy obowiązującym od 1 stycznia zmianom przepisów dotyczących warunków technicznych pojazdów. Karol Rytel w artykule na str. 10 i Artur Granoszewski w artykule na str. 14 omawiają nowe zapisy dotyczące obostrzeń w przebudowie samochodów oraz wymiarów, mas i wyposażenia.

Zapraszam do lektury numeru

Krzysztof Trzeciak





Aktualności













SiteLock