- Szczegóły
- Redakcja SM
- Kategoria: Subpages
Bijące o 23:00 czasu lokalnego dzwony zegara wieżowego Big Bena zwiastowały ostatniego dnia zeszłego roku nową erę. Brexit stał się faktem, a to oznacza, że wiele spraw zmieni się dla nas. Od podróżowania, poprzez korzystanie z różnych usług, wymiany edukacyjnej, po podejmowanie pracy. Zmiany będą dotkliwe, np. wracają kontrole na granicy, w tym celne, a karta EKUZ nie będzie już honorowana w Wielkiej Brytanii. Dzięki zawarciu w ostatniej chwili porozumienia o wzajemnych relacjach Wielkiej Brytanii i Unii Europejskiej nie grozi wprowadzenie ceł na produkty, w tym samochody i części zamienne, i branża motoryzacyjna nie poniesie dotkliwych strat. Brexit nie zakłóci również łańcucha dostaw w branży i nie uderzy w przemysł w krytycznym momencie pandemii. Czy wprowadza jednak zmiany w naszych badaniach technicznych? Okazuje się, że tak. Od teraz nie można dopuszczać do ruchu samochodów importowanych z Wysp z kierownicą po prawej stronie, jeżeli data ich pierwszej rejestracji wypadła po 1 stycznia 2021 r. (więcej informacji na ten temat – obok). Rzecznik Ministerstwa Infrastruktury stwierdził, że nie przewiduje się zmiany przepisów o dopuszczaniu do ruchu „anglików”. Osobom, które sprowadzą taki pojazd z Wysp, pozostaje więc albo przełożenie kierownicy na lewą stronę, albo poszukanie kraju w UE, gdzie przepisy dopuszczają taką konstrukcję i tam jej zalegalizowanie.
Zapraszam do lektury numeru i przypominam o przedłużeniu prenumeraty na nowy rok
Krzysztof Trzeciak