- Szczegóły
- Redakcja SM
- Kategoria: Subpages
Spełnienie wymagań normy czystości spalin Euro 6d, wprowadzającej ograniczenie emisji tlenków azotu przez silniki wysokoprężne aut osobowych do 80 mg/km, wymaga od producentów pojazdów opracowania i stosowania coraz bardziej wyrafinowanych metod oczyszczania gazów wylotowych. Znana już od wielu lat selektywna redukcja katalityczna SCR, polegająca na przekształcaniu z wykorzystaniem amoniaku, tlenków azotu w azot i parę wodną, może nie wystarczyć do obniżenia NOx w spalinach do dopuszczalnego poziomu. Z tego powodu w nowych modelach Volkswagena napędzanych silnikami 2.0 TDI Evo z rodziny EA288 zastosowano nową metodę podwójnego dozowania płynu AdBlue® o nazwie Twindosing. Podobne rozwiązanie z dwoma konwerterami SCR wprowadził koncern Daimler w silniku OM654q. W artykule omówiono budowę i działanie obu nowych na rynku rozwiązań.