- Szczegóły
- Olga
- Kategoria: Subpages
Kilkanaście lat temu było głośno o mechanizmach elektrohydraulicznego uruchamiania hamulców (EHB, SBC), w których wyeliminowano bezpośrednie mechaniczne połączenie pedału z pompą. W wyniku nacisku na pedał powstawał sygnał elektryczny, przekazywany do sterownika, skąd odpowiednie polecenia trafiały do elementów wykonawczych poszczególnych kół. Rozwiązanie jednak ze względu na skomplikowaną budowę, trudną obsługę i dużą zawodność nie znalazło ono szerszego zastosowania. W związku z rozpowszechnieniem pojazdów o napędzie elektrycznym i hybrydowym, w których wykorzystanie podciśnienia do wspomagania działania układu hamulcowego jest trudne lub wręcz niemożliwe, pojawiła się potrzeba opracowania urządzeń wspomagających funkcjonujących niezależnie od silnika spalinowego. Tak powstało elektromechaniczne rozwiązanie Boscha o nazwie iBooster oraz urządzenie MK C1/IBS firmy Continental. W artykule omówiono budowę i zasadę działania obu tych systemów.