Serwis Motoryzacyjny


Wydawca
PISKP
tel. (22) 811 26 06, redakcja@piskp.pl
fb

Numer 1/2014

Przeglądając specyfikacje wyposażenia współczesnych pojazdów samochodowych, w każdym nowym modelu natrafiamy na wiele nowości technicznych. Nasycenie tymi komponentami i ich różnorodność konstrukcyjna przyprawiają o przysłowiowy zawrót głowy. Wśród na nowo przekonstruowanych czy modyfikowanych zespołów, które mają coraz wymyślniejsze nazwy i oznaczenia literowe, próżno szukać zawieszenia MacPhersona. W artykule przedstawiono narzędzia do prawidłowej i bezpiecznej wymiany kolumny zawieszenia McPherson wraz z opisem poprawnej procedury wymiany

Z punktu widzenia diagnosty SKP ważne jest, aby pojazd, który dopuści on do ruchu, był bezpieczny dla kierowcy i pasażerów tego pojazdu, jak i innych uczestników ruchu. Przystępując do „pierwszego” badania pojazdu sprowadzonego z zagranicy warto poświęcić trochę czasu i określić jego właściwe pochodzenie. Rozpoznanie auta po przekładce może utrudniać fakt, że pojazd na „pierwszym” badaniu technicznym może pojawić się z polskim pozwoleniem czasowym i polskimi tablicami rejestracyjnymi. W artykule przedstawiono kilka znaków szczególnych, które mogą pomóc diagnoście w identyfikacji pochodzenia badanego pojazdu.

Wstęp

Informacje z branży

Elektrodiagnostyka pojazdowa

  • Czujniki położenia pedału przyspieszenia – w praktyce warsztatowej
  • Bezdroża sugestii klienta – Mikołaj Słupski

Badania techniczne

Mechanika pojazdowa

Technika samochodowa

Lakiernictwo i blacharstwo

  • Uszczelnianie nadwozi samochodowych – Wiesław Wielgołaski

Rynek

W serwisie

  • Citroën Saxo 1.0i/1.1i/1.4i (1996÷2000)

 

W artykule została omówiona zmiana rozporządzenia w sprawie warunków technicznych dozoru technicznego z 15 lipca 2011 r. (DzU 2011.156.932). Zapisy dotyczą objęcia dozorem technicznym pomp do betonu. z 15 lipca 2011 r. Obecnie każdy pojazd wyposażony w pompę do betonu, pojawiający się w stacji kontroli pojazdów, powinien mieć dokumenty dozorowe potwierdzające sprawność urządzenia technicznego na co najmniej dzień, w którym wykonuje się badanie techniczne pojazdu.

Po podaniu przez producenta, GM, dokładnych danych o konstrukcji pojazdów: Chevrolet Volt i bliźniaczego Opel Ampera, można obecnie uznać, że są one w pełnym zakresie samochodami hybrydowymi. We wcześniejszych danych, jakie upubliczniał producent, można było przeczytać, że są to pojazdy typu „Range Extender”, a więc należące do grupy takich konstrukcji, gdzie silnik spalinowy nie ma bezpośredniego połączenia z kolami napędowymi, a służy wyłącznie do napędu generatora. Obecnie wiemy, jak należy sklasyfikować zarówno Volta, jak i Amperę. W artykule omówiono zasadę działania napędu tych modeli samochodów.





Aktualności













SiteLock