Serwis Motoryzacyjny


Wydawca
PISKP
tel. (22) 811 26 06, redakcja@piskp.pl
fb


Jak pokazuje praktyka warsztatowa, różnego rodzaju sterowniki (silnika, ABS, klimatyzacji itp.) stosunkowo rzadko ulegają uszkodzeniom. Kiedy jednak pojawiają się trudności z prawidłowym zdiagnozowaniem usterki, to właśnie ten element jest często podejrzewany o niesprawność. Problem ten jest sygnalizowany przez wyspecjalizowane serwisy elektroniczne zajmujące się naprawą sterowników. Okazuje się bowiem, że duży procent tych podzespołów – po sprawdzeniu w warunkach laboratoryjnych – nie ma żadnych usterek. Im rzadziej spotykany objaw awarii w samochodzie, tym większa tendencja wśród mechaników, aby uznać za jej przyczynę niedomaganie odpowiedniego sterownika – często jest to błędne wnioskowanie. Ponadto określona przez producentów strategia rozwiązywania problemów (algorytm) nie zawsze prowadzi do celu. W praktyce spotyka się bowiem usterki, które nie pasują do wzorca algorytmu. Wówczas trzeba podjąć działania na własną rękę i rozpocząć systematyczne poszukiwanie nieprawidłowości. W artykule opisano podstawową procedurę sprawdzania sterowników. 





Aktualności



targi.paliwa










SiteLock