Czy można już w Polsce rejestrować „angliki”? Tak, ponieważ z końcem maja weszło w życie rozporządzenie dopuszczające tego typu pojazdy na nasze drogi i to bez wykonywania tzw. „przekładki”. Jedynym warunkiem jest uzyskanie adnotacji w dowodzie rejestracyjnym kierownica po prawej stronie, a w tym celu jest konieczna wizyta w SKP. Czy można obecnie przyjechać na badanie „anglika” do SKP i zostanie ono przeprowadzone? Tak, ale wynik tego badania będzie za każdym razem negatywny. Taki jest efekt braku przepisów wykonawczych, które nie zostały przygotowane na czas. Podobny los czeka wprowadzoną również w maju nowelizację „Prawo o ruchu drogowym”, wprowadzającą do użytku tzw. „blokadę alkoholową”. Brak przepisów wykonawczych uniemożliwia sprawdzanie działania blokady podczas badania technicznego. Nie wiadomo, czy do tego celu trzeba faktycznie użyć alkoholu i czy butelka wódki ma być stałym wyposażeniem SKP. Zainteresowanych tych tematem, a będą to z pewnością nie tylko diagności SKP, odsyłam do artykułów na str. 12 i 14. W tym numerze polecam również obszerną prezentację bardzo zaawansowanej technicznie konstrukcji nowego Mercedesa-AMG GT (str. 27) oraz opis budowy nowoczesnych zawieszeń autobusów (str. 36). Życząc udanego sezonu wakacyjnego, zapraszam do lektury numeru.
Krzysztof Trzeciak