Serwis Motoryzacyjny


Wydawca
PISKP
tel. (22) 811 26 06, redakcja@piskp.pl
fb

 

Okres wiosenny oznacza dla warsztatów wzmożony ruch na przeglądy klimatyzacji i wymianę opon. W tym numerze kontynuujemy temat obsługi klimatyzacji (artykuł na str. 38), opisując szerzej układy występujące w nowoczesnych samochodach (str. 32) oraz działanie obiegu chłodzenia w hybrydzie (str. 42). Przywołane artykuły pokazują, jak skomplikowane stają się układy klimatyzacji i jakie wyzwania stają przed mechanikami, zwłaszcza w przypadku elektroaut. Użytkownicy hybryd nie są świadomi podwyższonych kosztów obsługi klimatyzacji w swoich samochodach, ani prawdopodobnie nie są o tym informowani w salonie. Na str. 48 prezentujemy nowości w ofercie opon letnich, których sprzedaż zarówno w Europie, jak i Polsce stale rośnie, w odróżnieniu od spadającego zainteresowania oponami zimowymi. Czekają nas tutaj jednak daleko idące zmiany, o których jeszcze szeroko się nie informuje. Jak przewidują inżynierowie z firmy Continental, należy spodziewać się zatrzymania, a nawet odwrócenia tendencji stosowania szerszych kół. Udział opon w zużyciu paliwa stanowi aż 20% i każda modyfikacja ich budowy i stosowanych materiałów pozwala łatwiej spełnić prawne wymagania ograniczenia emisji CO2. Ostatni do wykorzystania potencjał kryje się jeszcze w wymiarach opon. W związku z tym, przewiduje się coraz szersze stosowanie opon stosunkowo wąskich, ale o większej średnicy, np. o rozmiarze 195/50-20”. Teraz ruch należy do projektantów nadwozi, którzy muszą w nowych modelach aut przewidzieć większe wnęki na koła.

Krzysztof Trzeciak





Aktualności



targi.paliwa










SiteLock