Serwis Motoryzacyjny


Wydawca
PISKP
tel. (22) 811 26 06, redakcja@piskp.pl
fb

Sytuacja na świecie zmienia się ostatnio tak dynamicznie, że trudno jest przedstawiać prognozy i publikować je w prasie codziennej, a co dopiero w miesięczniku. Na tle dramatycznych wydarzeń na Ukrainie w bardzo trudnej sytuacji znalazł się przemysł motoryzacyjny, zwłaszcza w Rosji, co jest wynikiem wycofywania się zachodnich koncernów z tego rynku i załamania łańcucha dostaw. Powstał również nowy schemat pracy rosyjskich dealerów – sprzedaż aut z „aukcjami”. Jak podaje rosyjski portal Za Rulem, osoby, które potrzebują samochodu, przychodzą do salonów od razu z gotówką. I wtedy odbywa się aukcja. W tym czasie sprawdzane jest, czy inny dealer zaoferował kupującemu ten sam samochód za wyższą i korzystniejszą dla sieci salonów cenę. Jeśli nie, to klient dopiero wtedy kupuje samochód. Nikt już nie przyjmuje żadnych przedpłat. Ale problem z zakupem nowych samochodów może dotyczyć również Europy. Powód? Wartość palladu stosowanego w katalizatorach silników benzynowych osiąga rekordowo wysoki poziom w związku z obawami, że eksport z Rosji – głównego producenta metalu – zostanie zakłócony przez sankcje. Jeżeli palladu zabraknie, to do łask może wrócić diesel lub nastąpi przejściowa rezygnacja ze spełniania jakichkolwiek norm Euro (co jest scenariuszem bardzo czarnym). Już teraz Niemcy zapowiadają, że nie wyłączą jednak elektrowni węglowych, a mogą jeszcze powrócić do tak krytykowanych elektrowni jądrowych. Dynamika ostatnich dni jest spora i nie wiemy, do jakich jeszcze zakłóceń dojdzie. Jest jednak szansa, że odbędą się kwietniowe Targi Techniki Motoryzacyjnej w Poznaniu, które już teraz polecam naszym Czytelnikom.

Zapraszam do lektury numeru

Krzysztof Trzeciak





Aktualności



targi.paliwa










SiteLock