Serwis Motoryzacyjny


Wydawca
PISKP
tel. (22) 811 26 06, redakcja@piskp.pl
fb


Konieczność stosowania wieloprzełożeniowej skrzynki biegów wynika wprost z charakterystyki silnika spalinowego, którego prędkość obrotowa i moment obrotowy zmieniają się w zakresach zbyt małych, aby umożliwić pokonywanie wzrastających oporów ruchu pojazdu. W przypadku samochodów o napędzie elektrycznym i hybrydowym (spalinowo-elektrycznym) sytuacja wygląda inaczej. W aucie elektrycznym maksymalny moment obrotowy jest uzyskiwany natychmiast i pozostaje niezmienny w szerokim zakresie obrotów. Stosowanie skrzyni biegów z wieloma przełożeniami po to, by uzyskać żądaną prędkość jazdy lub moment obrotowy w całym zakresie obrotów, nie jest więc niezbędne. Tyle teorii. W praktyce jednak wszystko zaczyna się komplikować. Jakie rozwiązania przekładni są stosowane w samochodach elektrycznych oraz dlaczego zaczęto jednak wprowadzać skrzynki dwubiegowe? O tym w artykule.





Aktualności



profiauto





SiteLock