Serwis Motoryzacyjny


Wydawca
PISKP
tel. (22) 811 26 06, redakcja@piskp.pl


Niezwykle trudne do zdiagnozowania są usterki pojawiające się sporadycznie, w których sygnał, napięcie zasilania czy też masa będą charakteryzowały się chwilową utratą zadanych wartości. Problematyczne naprawy, gdzie źródłem są właśnie tego rodzaju usterki, wymagają czasami zastosowania bardziej zaawansowanego sprzętu, aniżeli tradycyjny multimetr. Co więcej, naprawa samochodu borykającego się z awarią wynikającą z jej sporadyczności może zająć mechanikom bardzo dużo czasu. W artykule przeanalizowano przypadek samochodu BMW, którego właściciel zgłasza awarię zależną – jego zdaniem – od warunków pogodowych. Otóż, gdy pogoda zaczyna być typowo deszczowa i w powietrzu jest dużo wilgoci, automatyczna skrzynka biegów typu 4L30E przechodzi w tryb awaryjny i usterka jest sygnalizowana zarówno na wyświetlaczu, jak i na panelu dźwigni wyboru trybu jazdy. Po dłuższym postoju samochodu, zmianie pogody i kolejnym uruchomieniu funkcjonowanie automatycznej skrzynki zostaje w pełni przywrócone. Usterka jednak powraca w momencie, gdy aura cechuje się wybitnie wilgotną formą.





Aktualności



TTM

profiauto





SiteLock