Pół roku temu rozpoczęliśmy publikację cyklu artykułów „Obsługa klientów w SKP” Macieja Matczaka, w którym autor pisze o różnych aspektach obsługi klienta, zarówno w stacjach kontroli pojazdów, jak i warsztatach. Cykl ma na celu edukowanie mechaników i diagnostów w temacie zachowań wobec klientów, z korzyścią dla własnego zakładu. Jak ważna jest to kwestia, pokazuje opublikowany w styczniu raport niemieckiej organizacji DAT. Przedmiotem badań były m.in. satysfakcja klienta z serwisu oraz powody wyboru danego warsztatu. Użytkowników samochodów pytano, jaka była kolejność ich priorytetów przy wyborze warsztatu. Wyniki ankiet pokazują, że przede wszystkim liczyła się życzliwość personelu i dbanie o klienta, następnie dobra lokalizacja i jakość wykonywanej pracy. Na kolejnych miejscach znalazły się zaufanie i wieloletnia znajomość warsztatu oraz doświadczenie zawodowe personelu. Dopiero na dalszym miejscu stawiano dobry stosunek ceny do jakości usług. Ankietowani podkreślali, że ważny był dla nich sposób komunikowania się warsztatu z klientem. Czy ze strony pracowników było zainteresowanie podjęciem dialogu, czy też komunikacja ograniczała się tylko do odebrania kluczyka? Są to kwestie istotne dla działalności i rozwoju każdego warsztatu lub SKP. Dlatego warto skorzystać z każdej formy podnoszenia świadomości pracowników w tym zakresie.